بازخوانی لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید/ باز نوای «كربلا كربلا» طنین‌انداز شد
کد خبر: 3677993
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

بازخوانی لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید/ باز نوای «كربلا كربلا» طنین‌انداز شد

گروه اجتماعی: این روزها مصادف با سالروز عملیات كربلای 4 و 5 در سال 65 است. در این گزارش دلنوشته‌ای از سردار مجتبی مینایی‌فرد، فرمانده اطلاعات عملیات لشكر 19 فجر در آن دوران كه مؤثرترین لشكر شكل‌دهنده این عملیات‌ها بود، را می‌خوانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، خزان طبیعت و خزان بهترین سبزپوشان خاكی با هم عجین شد و عملیات كربلای 4 شكل گرفت. 26 سال پیش در آخرین روزهای پاییز، آماده عملیات می‌شدیم و وعده‌گاه ما در سوم دی بود. سرمایی شدید صورت‌ها و دست‌های مصمم برای حمله را می‌آزرد اما گرمای ایمان وجود سراسر آمادگی بهترین جوانان را گرمی می‌بخشید.

لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید
آن شب سیاه و خوفناك رودخانه اروند همچون نهنگی می‌غرید و موج در موج تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید. شهید اسماعیل مسعودی در آن ورطه هولناك در حالی كه هر دو دستش مجروح بود سوسوی فانوسی كه به دندان گرفته بود و نشسته به شهادت رسیده بود، چراغ راهگشای غواصان بود.

بازخوانی لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید/ باز نوای «كربلا كربلا» طنین‌انداز شد
كسی نمی‌دانست چه اتفاقی در راه است؛ آب گرفتگی كوت سواری كه نه می‌شد در آن شنا كرد و نه تیربارهای دشمن اجازه می‌داد ایستاده حركت كرد.

نشان عاشقی كه از شب عملیات كربلای 4 به ارث بردم
پایم تركش خورده بود ولی كم كم متوجه شدم كه عملیات لو رفته و چه فاجعه‌ای در راه است. صدای خورد شدن استخوان‌ها و جمجمه مجروحین زیر شنی تانك‌ها را از همین نیمه شب می‌شنیدم. چند بار امدادگرها سعی كردند مرا به عقب برگردانند اما بنا به تجربه می‌دانستم كه چه فاجعه‌ای در راه است، تا آنجا كه بر اثر خونریزی زیاد از هوش رفتم و ای كاش دیگر به هوش نمی‌آمدم.
یكی دو روز عین حمل زباله مجروحین را این طرف و آن طرف می‌ریختند و همه جا پر بود از مجروحینی كه تصورش را نمی‌كردیم.

حتی قلم هم یارای نقل عمق عداوت‌هایی كه بر یاران خمینی گذشت، ندارد
در یك شب تا صبح چند هزار شهید و چند هزار مجروح به شهرها و استان‌ها می‌رفت و خبر به سرعت پخش شد. دشمن سرمستانه پاتك می‌كرد و حوادثی اتفاق افتاد كه انسان را یارای نقل كردن آن و قلمی نیست تا بتوان عمق كینه و عداوتی را كه بر یاران خمینی گذشت،‌ بنویسند.

بازخوانی لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید/ باز نوای «كربلا كربلا» طنین‌انداز شد

طلایه‌دار كربلای 4 و 5 رزمندگان فارس بودند
بسیار سرداران قدر از استان فارس به شهادت رسیدند و بار دیگر قدرت رزمندگان فارس در رسیدن به اهداف در تاریخ دفاع مقدس این‌گونه ثبت شد كه فرمانده وقت سپاه برادر محسن رضایی فرمودند «به جرأت می‌توان گفت طلایه‌دار كربلای 4 و 5 رزمندگان فارس هستند».

باز هم نوای «كربلا كربلا ما داریم می‌آییم» گوش‌ها را نوازش كرد
و امروز پس از سال‌ها مقارن با همان روزها بار دیگر نوای «كربلا كربلا ما داریم می‌آییم» اكبر شریعت طنین‌انداز شد و اعزام او پس از سی سال در نهایت عزت و احترام به كربلا خود مصداق دیگری از پیروزی‌های رزمندگان اسلام شد.

معرفی صاحب نغمه «كربلا كربلا ما داریم می‌آییم»
شریعت كه جمعی یكی از یگان‌های ارتش بود متولد شهرستان داراب و افسری متدین و دلسوز بود كه بر اثر شهادت برادر عزیزش تحت تأثیر قرار گرفت و در غروبی دلگیر در منطقه زید در حالی كه با دلی شكسته به سمت كربلا نشسته بود و نسیمی كه از سمت كربلا می‌وزید، شروع به سرودن كرد بدون اینكه بداند كربلا‌های 4، 5 و 8 و یكی پس از دیگری نوای دلنشین او ورد لب‌های عاشقان كربلا گردید كه الی حال هنوز تازه و شنیدنی است و پس از سی سال خودش را به كربلا رسانده و در محضر ارباب بی كفن به یاد شهدا می‌خواند.

بازخوانی لحظه‌هایی كه اروند هم تن‌های غواصان را در هم می‌كوبید/ باز نوای «كربلا كربلا» طنین‌انداز شد

اقتدار ایران به جانبازی غواصان دست بسته‌ای است كه دشمن را ناامید كردند
امروز دوست و دشمن دریافته‌اند كه اقتدار ایران به جانبازی غواصان دست بسته‌ای است كه دشمن را ناامید كردند. به ایثار رزمندگانی است كه شب‌های سرد و گرم جبهه را تحمل كردند تا امروز در كمال آرامش و امنیت بگذرانیم.
هرچند به فرموده دانشمند و حكیم فرزانه استانمان مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی خداوند ابتدا ماهیان سرخ و سالم را از آب‌های لجن گرفته دنیا انتخاب می‌كند و ما ماهیان سیاه و به درد نخور در این لجن‌زار مانده‌ایم ولی باید بدانیم كه ارج نهادن و نشر ارزش‌های والای دفاع مقدس وظیفه اول ماست تا آنجا كه رهبر عزیزمان فرمودند «شب‌های كربلای 4 و 5 شب‌های قدر انقلابند و هر كس آن را درك نكند از اردوگاه انقلاب خارج است».

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مینایی‌فرد

captcha