مسائل دینی با زبانی ساده به کودکان آموزش داده شود
کد خبر: 3678554
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

مسائل دینی با زبانی ساده به کودکان آموزش داده شود

گروه معارف: رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: مسائل دینی باید با زبان ساده و فراگیر به کودکان آموزش داده شود.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف نخستین تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با ستاد اقامه نماز استان در قالب طرح پرورش حس مذهبی در کودکان منعقد شد.
وی افزود: این طرح با مشارکت این دو نهاد فرهنگی با هدف تعمیق باورهای مذهبی در دوره کودکی با رویکرد آموزشی - تربیتی در مدارس ناحیه سه کرج به اجرا در می‌آید.
این مسئول با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در پی نشست ستاد اقامه نماز استان البرز با آموزش و پرورش ناحیه سه کرج منعقد شده است، یادآور شد: در این دیدار راهکارهای مناسب برای اجرای کیفی طرح پرورش حس مذهبی در کودکان و همچنین شیوه‌های جذب جوانان به نماز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی به یاری تمام ارگان‌ها نیاز دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز تصریح کرد: تربیت دینی دانش‌آموزان، رسالتی مهم و وظیفه‌ای انقلابی است که در مدارس باید با جدیت دنبال شود.
موسوی اضافه کرد: سنگ‌بنای تربیت ابتدا در خانواده و ادامه آن در مدارس است به همین دلیل باید آموزش‌ها در خانه و مدرسه در حوزه مذهبی جذاب باشد تا در ذهن کودکان نقش ببندد.
وی ادامه داد: عوامل تعلیم و تربیت در ارتقای دینی و فرهنگ دانش‌آموزان در پایه های مختلف تحصیلی از جمله دوره کودکی و نوجوانی نقشی مهم و تاثیرگذار دارند.
وی تاکید کرد: تهدید نرم فرهنگی دشمنان در قالب برنامه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به اعتقادات دینی نسل جوان است، لذا در کانون مدرسه و خانه باید به بخش فرهنگی - مذهبی توجه خاص داشت.

captcha