«جایزه فیروزه» فردا افتتاح می‌شود/حضور 120 شرکت فعال
کد خبر: 3678556
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
در نشست خبری جشنواره فیروزه عنوان شد؛

«جایزه فیروزه» فردا افتتاح می‌شود/حضور 120 شرکت فعال

گروه ادب: سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی با عنوان «جایزه فیروزه» صبح فردا در بوستان گفت‌وگو افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی با عنوان «جایزه فیروزه» صبح امروز 12 دی ماه با حضور علی فریدونی، مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی و دبیر جایزه فیروزه، امیر مسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و رئیس نمایشگاه و حسین صفری، معاون اجرایی نمایشگاه برگزار شد.
امیر مسعود شهرام‌نیا در این نشست گفت: همواره یکی از دغدغه‌هایم در حوزه محصولات و کالاهای فرهنگی بوده است. با توجه به اینکه ابزارها و کالاهای فرهنگی جدیدی به وجود آمده و کالاهای فرهنگی نماد سبک زندگی و معرف فرهنگی‌های مختلف هستند، از این رو در این راستا در کشورمان از بعد نظری، کارهای خوبی انجام شده، اما در بعد عملی این اقدامات چندان ملموس نبوده است.
وی افزود: اگر کالاهای نامتجانس با فرهنگ ایرانی - اسلامی را می‌بینید، ایراد به استفاده‌کنندگان از این کالاها برنمی‌گردد؛ چرا که آنها تنوع طلب هستند، از این رو این متولیان هستند که براساس زمان و نیاز پاسخگوی آنها باشند و کالاهای ارزشمند تولید کنند. دو سال است که بخش نمایشگاه نیز در کنار جایزه فیروزه شکل گرفته و امیدوارم به تدریج محصولات فرهنگی نیز تبدیل به نمایشگاه بزرگی شود که این امر به تولیدکنندگان برمی‌گردد که باید تقویت شده و در آینده نزدیک، بین‌المللی می‌شود.
شهرام‌نیا با بیان اینکه چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر دنیا مورد توجه است، بیان کرد: امسال فضای مناسبی در حدود 5 هزار متر برای این نمایشگاه اختصاص یافته است؛ از این رو از 13 تا 17 دی ماه در بوستان گفت‌و‌گو و از ساعت 10 صبح تا 20 برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه نیز فردا از ساعت 10 صبح با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و سیدرضا صالحی امیری معاون فرهنگی شهردار تهران برپا می‌شود؛ مراسم اختتامیه نیز یکشنبه هفته آینده از ساعت 10 صبح با حضور وزیر ارشاد و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و ریاست سازمان استاندارد برپا می‌شود.
وی ادامه داد: بخشی از این نمایشگاه به نمایش کالاهای منتخب، بخشی به پژوهش، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و کتاب اسباب‌بازی و هدایای فرهنگی اختصاص یافته است، البته امسال این امکان فراهم شده تا تولیدکنندگان فرصت تبلیغ داشته باشند؛ چرا که شناخته شدن برند یکی از الزاماتی است که باید این فرصت به وجود آید و در این راستا 120 شرکت‌کننده حضور می‌یابند که امکان فروش کالاهای خود را نیز دارند و امیدواریم در حوزه محصولات فرهنگی شاهد تکثر و تنوع تولیدکنندگان متناسب با الگوی اسلامی – ایرانی باشیم.

 

captcha