تشویق مؤسسات قرآنی به حضور در مساجد
کد خبر: 3678755
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

تشویق مؤسسات قرآنی به حضور در مساجد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بسیاری از نخبگان قرآنی کشور، تربیت‌یافتگان جلسات قرآنی مساجد هستند، تأکید کرد: تشویق مؤسسات قرآنی به حضور در مساجد از سیاست‌های جدی ما است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک این دو دستگاه در محل سازمان اوقاف برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی در این نشست با اشاره به سه حوزه فعالیت قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شامل ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی، ستاد حفظ قرآن و همچنین توسعه موقوفات قرآنی، عنوان کرد: بقیه مأموریت‌های قرآنی سازمان در ذیل این سه حوزه انجام می‌شود.

وی مسجد را بهترین جایگاه فعالیت‌های قرآنی دانست و افزود: بهتر است با همکاری مشترک اهالی مسجد و متولیان قرآنی، اولا جایگاه قرآنی مساجد احیاء شود و ثانیا زمینه گسترش فعالیت قرآنی در مساجد مهیا شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بسیاری از نخبگان قرآنی کشور، تربیت‌یافتگان جلسات قرآنی مساجد هستند، تأکید کرد: تشویق مؤسسات قرآنی به حضور در مساجد از سیاست‌های جدی ما است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در همه حوزه‌های مأموریت خود آماده همکاری و تعاملات بیشتر با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: طرح تقویت مربیان حفظ قرآن کریم، استفاده از ظرفیت کارگروه‌های پژوهشی کودکان و نوجوانان، استفاده از حوزه‌های مطالعاتی ــ پژوهشی و منابع مطالعاتی از جمله این زمینه‌های همکاری است.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان با وجود برخی انتقاداتی که متوجه آن است، در سطح ملی، بسیار خوب برگزار می‌شود، تصریح کرد: کارشناسان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آماده همکاری با ستاد عالی کانون‌های مساجد به‌منظور افزایش سطح کیفی این جشنواره هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال، برای نخستین بار آزمون حفظ و مفاهیم قرآن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند در زمینه اطلاع‌رسانی و ترغیب اعضای این کانون‌ها و اهالی مسجد به حضور جدی‌تر و بیشتر در این آزمون به ما کمک کند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: آمادگی داریم کارگروه‌های تخصصی با حضور مسئولان دبیرخانه‌های استانی جشنواره قرآنی مدهامتان و دبیرخانه جشنواره‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار کنیم.

طاهریان در این نشست به تشریح فعالیت‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت که مهم‌ترین آنها عبارت بود از طرح‌های تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم و ربیع‌القرآن، جشنواره قرآنی مدهامتان، تفسیر کوتاه، کانون‌های تخصصی قرآن و خانه‌های نور.

captcha