معضل اغراق و بزرگنمایی در تبلیغ جلسات قرآنی
کد خبر: 3678766
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

معضل اغراق و بزرگنمایی در تبلیغ جلسات قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ: قاری و مربی قرآن در عرصه تعلیم علوم و فنون تلاوت قرآن با ابراز نگرانی از وضعیت آموزشی برخی جلسات و مراکز آموزشی قرآن، گفت: شایسته است از هرگونه مبالغه و اغراق در تبلیغ جلسات آموزش قرآن کریم به بهانه جذب علاقه‌مندان به یادگیری قرآن خودداری شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جعفر عرفانیان، قاری و مربی قرآن با قریب به سه دهه فعالیت قرآنی در عرصه تعلیم علوم و فنون تلاوت قرآن با ابراز نگرانی از وضعیت آموزشی برخی جلسات و مراکز آموزشی قرآن، عنوان کرد: نگاه سلیقه‌ای و جانبدارانه بعضی اساتید قرآن به برخی قاریان صاحب سبک مصری باعث بداخلاقی در قرآن‌آموزان و ایجاد نوعی برتری سبک و برتری استاد را در ذهن قرآن‌آموز به‌وجود می‌آورد.
وی همچنین نحوه اطلاع‌رسانی و تبلیغ برخی جلسات را نیز باعث پیدایش این نگرش در اذهان قرآن‌دوستان دانست و افزود: شایسته است از هرگونه مبالغه و اغراق در تبلیغ جلسات اساتید به بهانه جذب علاقه‌مندان به یادگیری قرآن خودداری شود و عناوین غیر معنوی و پوشالی دکتر و مهندس را به ابتدای اسم اساتید اطلاق نکنیم چراکه ترویج آن در عرصه قرآن باعث شکسته شدن پارادایم‌های اخلاقی و ارزش‌های غیرفرهنگی می‌شود.
این مربی قرآن ادامه داد: حتی باید دقت شود هر کسی استاد خطاب نشود؛ استاد نشانه‌‌ تکریم کسی است که از ویژگی‌‌های تحسین‌برانگیز برخوردار است و این عنوان عمدتاً زیبنده پیشکسوتان قرآنی و یا نوابغ و نخبه‌های طراز اول قرآن است.
یادآور می‌شود، مربیان و قاریان قرآن کریم در تمامی سطوح می‌توانند روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 19 در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی زیر نظر جعفر عرفانیان در مورد فنون تلاوت مشاوره رایگان دریافت کنند.
ابراهیم الهی
captcha