فراهم کردن محیطی شاد برای حفظ قرآن اولویت شعبه حفظ بانه است
کد خبر: 3678949
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

فراهم کردن محیطی شاد برای حفظ قرآن اولویت شعبه حفظ بانه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول شعبه حفظ قرآن شهرستان بانه با اشاره به نبود شعبه حفظ قرآن در استان کردستان افزود: با وجود استعدادهای قرآنی در جوانان و نوجوانان استان نبود شعبه حفظ بسیار احساس می‌شد که در این راستا با کمک خیرین بانه اقدام به راه‌اندازی شعبه حفظ بانه کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، براساس آیات و احادیث حافظان قرآن نزد خداوند متعال جایگاه والا و متعالی دارند و در این باره پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرماید:«حافظ عامل به قرآن كه حلال آن را حلال و حرام آن را حرام مي‌شمارد فرداي قيامت در مورد 10 نفر از بستگانش ـ كه همگي آنها اهل آتشند ـ حق شفاعت دارد». و چه جایگاه والایی دارد جوانی که خود حافظ کل قرآن کریم بوده و بدونه هیچ خواسته‌ای به دیگران نیز آن را آموزش می‌دهد.
مصطفی سپهر، مسئول شعبه حفظ قرآن شهرستان بانه جوانی 22 ساله که خود حافظ کل قرآن بوده و با راه‌اندازی شعبه حفظ قرآن با کمک خیرین بانه‌ای کودکان و نوجوانان علاقمند را تشویق به حفظ قرآن می‌کند. در این راستا ایکنای کردستان با این جوان قرآنی به مصاحبه پرداخته است که در ادامه می‌آید.
مصطفی سپهری، در گفت‌وگو با ایکنای کردستان گفت: به دلیل اینکه در یک خانواده مذهبی زندگی می‌کنم از همان دوران کودکی با قرآن آشنا بودم.
وی افزود: از همان دوران کودکی بعد از یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، کار حفظ قرآن را زیر نظر امام جماعت مسجد آغاز کردم.
سپهری با اشاره به حفظ کل قرآن در مدت یک سال بیان کرد: در مدت دو سال گذشته در مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان شرکت کرده‌ام و موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم مرحله استانی این دوره از رقابت‎های قرآنی شده‌ام.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما برای حضور در این مسابقات دور بودن مسیر است، اعلام کرد: به دلیل دور بودن مسیر بدون هیچ استراحتی باید در مسابقات شرکت می‌کنیم که همین امر باعث می‌شود تا امتیاز لازم را کسب نکنیم.
فراهم کردن محیطی شاد برای حفظ قرآن اولویت شعبه حفظ بانه است
این مربی حفظ قرآن در ادامه به فعالیت‌های خود در تنها شعبه حفظ قرآن استان اشاره و عنوان کرد: تمام سعی من در این شعبه فراهم کردن محیطی شاداب و امن برای حفظ قرآن حافظان کودک و نوجوان است.
وی با اشاره به نبود شعبه حفظ قرآن در استان کردستان افزود: با وجود استعدادهای قرآنی در جوانان و نوجوانان استان نبود شعبه حفظ بسیار احساس می‌شد که در این راستا با کمک خیرین بانه اقدام به راه‌اندازی شعبه حفظ بانه کرده‌ایم.
سپهری افزود: شعبه حفظ قرآن آلتون علیای بانه تنها شعبه فعال حفظ قرآن استان بوده که فعالیت خود را به مدت سه سال است، به صورت مردم نهاد در استان آغاز کرده است.
وی عنوان کرد: نسبت به شعبه حفظ قرآن از نظر تعداد مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان وضعیت بهتری دارد ولی وجود کمبود شعبه حفظ یکی از معضلات اساسی قرآنیان است که باید مورد توجه باشد.
مسئول شعبه حفظ قرآن شهرستان بانه بیان کرد: این شعبه حفظ سعی دارد تا در فضای شاداب و سلامت به حفظ قرآن بپردازد.
تربیت 10 حافظ کل قرآن در بانه
وی با اشاره به اینکه من یک سال است که این شعبه را سرپرستی می‌کنم، اعلام کرد: تا کنون 10 حافظ کل قرآن در این شعبه تربیت شده است.
سپهری به مدت زمان حفظ قرآن در این شعبه اشاره کرد و افزود: حفظ قرآن بسته به میزان استعداد قرآن‌آموزان بین هفت ماه تا یک سال حافظان موفق به حفظ قرآن شده‌اند.
وی ظرفیت این شعبه حفظ قرآن را 12 نفر عنوان کرد و افزود: اکثر دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های حفظ با تشویق و حمایت خانواده‌ها در این شعبه حضور می‌یابند، خانواده تأثیر زیادی بر روی دانش‌آموزان دارد و تشویق پشتوانه محکمی برای این دانش‌آموزان است.
این حافظ قرآن ادامه داد: شرکت‌کنندگان در کلاس‌های حفظ، مدت آموزش قرآن را به صورت شبانه روزی در شعبه حفظ حضور داشته و درس حوزه را می‌خوانند و کار حفظ قرآن را زیر نظر مربی خود انجام می‌دهند.
هزینه کردن شش میلیون تومان برای تربیت 12 حافظ قرآن در ماه
وی با اشاره به اینکه توان این شعبه برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان اعلام کرد: برای تعداد 12 نفر قرآن‌آموز شش میلیلون تومان در ماه هزینه می‌شود.
سپهری اعلام کرد: قرآن‌آموزانی از استان آذربایجان غربی، سنندج، مریوان، بانه و سقز در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید طبق برنامه قرآن را حفظ کنند، یادآور شد: در طول روز قرآن‌آموزان هشت ساعت از وقت خود را به کار حفظ می‌پردازند که دو تا سه ساعت آن را زیر نظر مدرسان، آموزش می‌بینند.

captcha