خانواده شهید فاتح لانه جاسوسی؛ میزبان جامعه قرآنی شدند
کد خبر: 3679048
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

خانواده شهید فاتح لانه جاسوسی؛ میزبان جامعه قرآنی شدند

گروه جهاد و حماسه: بیست و نهمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید مهدی رجب‌بیگی، فاتح لانه جاسوسی عصر امروز 13 دی ماه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در راستای گرامیداشت و تجلیل از مقام شهدای قرآنی و نیز تکریم خانواده شهدای قرآنی، دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی از خانواده معظم شهدای قرآنی، بیست و نهمین دیدار جامعه قرآنی عصر امروز چهارشنبه 13 دی ماه با حضور رحیم قربانی، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمعی دیگر از اهالی قرآن و رسانه به میزبانی خانواده شهید مهدی رجب بیگی انجام شد.

رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عرت بسیج تهران با اشاره به این موضوع که در شرایط کنونی کشور، شهدایی همچون رجب بیگی باید برای جوانان نسل امروز معرفی شود، گفت: در شرایط کنونی، جوانان امروز با شهدایی همچون شهید رجب بیگی باید آشنا شوند و سبک زندگی این شهید بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

مجتبی رجب‌بیگی، برادر شهید به همراه مادرش، به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کرد و گفت: شهید رجب‌بیگی، قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود و در همه بخش‌های زندگی، از قرآن بهره‌مند می‌شد.

شهید مهدی رجب بیگی، ۲ بهمن ۱۳۳۶ در شهر دامغان زاده شد و بعدتر به همراه خانواده به تهران آمد و در امیریه تهران ساکن شدند. او پس از انجام تحصیلات مقدماتی، رجب بیگی در سال ۱۳۵۴ به دانشکده فنی دانشگاه تهران راه پیدا کرد و در رشتهٔ مهندسی راه و ساختمان به تحصیل پرداخت. او به عضویت شورای دانشجویی انتخاب شد و از اعضای فعال دانشجویان پیرو خط امام بود که در تسخیر سفارت آمریکا نیز نقش داشت. مهدی رجب بیگی از اعضای فعال دفتر تحکیم وحدت بود. او مسئولیت انتشار نشریهٔ دانش‌آموزی را پذیرفت و مشغول به شغل معلمی گشت. وی نماینده دانشجویان خط امام در گردهمایی جنبش‌های آزادی بخش بود. او همزمان با فعالیت در جهاد سازندگی، در مدارس مناطق محروم تهران نیز تدریس می‌کرد. او سرانجام در ۵ مهر ۱۳۶۰ توسط اعضای مجاهدین خلق در خیابان صبا جنوبی تهران، ترور شد و جان سپرد. مقبرهٔ او شمارهٔ ۴، قطعهٔ ۲۴ و ردیف ۹۷ در بهشت‌زهرای تهران است.

captcha