دستگاه‌های اجرايی در امر اشتغال تسهيل‌گر باشند
کد خبر: 3679078
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

دستگاه‌های اجرايی در امر اشتغال تسهيل‌گر باشند

گروه اجتماعی: فرماندار يزد با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال و اعطای تسهيلات مناسب به متقاضيان گفت: مديران دستگاه‌های اجرايی بايد براساس شرح وظايف خود تسهيل‌گر بوده و درخواست‌ها را با سرعت بيشتری بررسی و اجرايی سازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد 13 دی ماه در  جلسه كارگروه اشتغال شهرستان با بيان اينكه ايجاد اشتغال يكي از برنامه ها واولويت هاي بسيار مهم دولت دوازدهم است اظهار کرد: موضوع اشتغال بارها مورد تأكيد مقامات ارشد كشور قرار گرفته و تاكنون در دولت تدبير و اميد سياستهاي مختلفي در راستاي آن صورت گرفته كه ضرورت دارد مديران دستگاه ها درشهرستان نيز براساس شرح وظايف خود نسبت به كاهش نرخ بيكاري اقدام نمايند.
فرماندار يزد با بيان اينكه سهم ادارات و نهادها در ايجاد اشتغال مشخص است افزود: تا پايان سال بايد تدابير لازم به منظور تحقق اهداف تعيين شده صورت پذيرد.
وي با اعلام اينكه دولت 20 هزار ميليارد ريال براي اشتغال در روستاها وشهرهاي كمتر از ده هزار نفر جمعيت اختصاص داده است ابراز کرد: بايد مديران همه توان و همت خود در راستاي جذب و تخصيص به موقع مهم اين اعتبارات براي روستاهاي شهرستان به كار گيرند.
عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد تصريح كرد: اين تسهيلات به طرح هایی بارشته های منتخب در قالب اشتغال فراگیر از محل تسهيلات بانكي و آیین نامه
اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایریبا استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت مي شود.
سالاري با بيان اينكه دولت آمادگي دارد تا ميزان سهم استان و به تبع آنشهرستان ها را در پرداخت اين تسهيلات افزايش دهد افزود: انتظار داريم تا دستگاه هاي مرتبط وبانك ها ضمن سرعت بخشيدن به امور تسهيل گر بوده و درخواست هاي مرتبط را به خوبي اجرايي سازند.
فرماندار يزد بر ضرورت راه اندازي كسب و كارهاي پاك و سبز به ويژه توسعه فعاليت هاي مربوط به حوزه فناوري گردشگري در مركز استان تأكيد كرد و افزود: متآسفانه در سالهاي گذشته استفرار صنايع آلاينده در استان و شهرستان يزد موجب بروز برخي مشكلاتي شده است.

منبع: فرمانداری یزد

captcha