افزایش ۶۳ درصدی پرداخت زکات در کشور
کد خبر: 3679201
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

افزایش ۶۳ درصدی پرداخت زکات در کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: مردم نیکوکار کشورمان در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۸۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از کمیته امداد، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست شورای زکات استان یزد با تأکید بر تشکیل نهضت احیاء و ترویج زکات در تمام سطوح و با همکاری تمامی مسئولان، گفت: زکات یک تشکیلات فرا بخشی دارد و سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مختلفی عضو شورای عالی زکات هستند و طبق قانون وظایفی برای هرکدام مشخص‌شده، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه این شورا وظیفه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را بر عهده دارد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پنجمین همایش سراسری زکات کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در بحث پژوهش و تحقیق و بررسی مباحث فقهی فریضه الهی زکات ازجمله نکات مهم مطرح‌شده در همایش سراسری زکات بود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بابیان اینکه شورای زکات در روستاها فعال می‌شود، افزود: پیگیری امور زکات در روستاها از طریق ائمه جماعات، دهیاران، شورای روستا و مروجان جهاد کشاورزی در دستور کار است تا پس از شناسایی ظرفیت هر روستا، زکات جمع‌آوری‌شده در همان منطقه برای آبادانی و رسیدگی به امور محرومان هزینه شود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت نیکوکاران در پرداخت زکات گفت: مردم نیکوکار کشورمان در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۸۸ میلیارد تومان زکات دادند که این میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

انتظاری افزود: ۷۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در ۹ ماهه نخست امسال برای رسیدگی به محرومان درزمینهٔ معیشت، درمان، مسکن، تحصیلی و ۲۷ درصد زکات برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

captcha