سرویس‌های جاسوسی، به دنبال برهم زدن وحدت ملی
کد خبر: 3679247
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام صالح‌نیا عنوان کرد:

سرویس‌های جاسوسی، به دنبال برهم زدن وحدت ملی

گروه سیاسی: خطیب جمعه بخش کن گفت: سرویس‌های جاسوسی از گذشته تلاش می‌کردند تا اذهان عمومی را از منحرف کنند، مسئولان را از مشکلات اصلی جامعه دور نگاه دارند و از راه فشار اقتصادی و خسته کردن مردم، وحدت و امنیت کشور را متزلزل سازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته (15 دی ماه) بخش کن توسط حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا و با حضورمردم شریف غرب تهران درحسینیه سرآسیاب کن برگزار شد.

امام جمعه کن درخطبه اول با اشاره به اینکه حفظ ایمان و تقوا از مهم‌ترین کارها درآستانه ظهور امام عصر ارواحنا فداه است گفت: مؤمنان انقلابی برای تحقق اهداف انقلاب باید پیوسته در صحنه باشند تا خائنان، فرصت‌طلبان، دگراندیشان و ناخالصان، انقلاب را از اهدافش دور نکنند و البته باید اشاره کنم که این کار با سهولت انجام نمی‌شود بلکه سخت ودشواراست.

وی در ادامه به حوادث صدر اسلام و پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: بعد از انحراف مسیر خلافت، به‌ویژه در عصر خليفه سوم، با آن فساد عظيمى که در بيت‌المال اتفاق افتاد و مناصبى که به افراد ناصالح تفويض شد و مفاسدى که به خاطر اين امور در کل جامعه اسلامى پديد آمد، سبب شد تا وحدت اسلامى ازبین برود.

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: تاریخ همواره نشان می‌دهد که صرف انقلاب کردن بسیاری از امور را اصلاح نکرده بلکه بعد از هر انقلابی باید زحمت کشید وگرنه عده‌ای که تعهدی به آرمان‌های آن انقلاب نداشته همه حاصل انقلاب را ازبین می‌برند.

وی درپایان خطبه اول به سیره امام زمان(ع) در رابطه با حکومت‌داری اشاره کرد و گفت: سیره خود حضرت حجت هم بیان‌گر نحوه حکومت‌داری اسلامی است و حتی انقلاب جهانی حضرت حجت ارواحنا فداه هم از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام صالح نیا در خطبه دوم ضمن اشاره بر تشدید شبهه‌افکنی‌ها در فضای مجازی، تأکید کرد: در شرایطی که هزاران کانال، سایت و شبکه در حال شبهه‌افکنی بر ضد اسلام وانقلاب هستند مردم نجیب ما به کارآمدی اسلام عزیز و انقلابی که خون شهدا ضامن بقای آن است، امیدواری و حمایت خود را حفظ کردند.

وی با تأکید بر نقش سرویس‌های جاسوسی دشمنان در بحران‌های منطقه‌ای و مشکلات داخلی، افزود: سرویس‌ها جاسوسی در صدد منحرف کردن اذهان مسئولان از مشکلات اصلی و خسته کردن مردم ایران از راه فشار اقتصادی و به هم زدن وحدت و امنیت کشور هستند.

خطیب جمعه کن گفت: نه مسئولان و نه مردم عزیز ما دچار اشتباه در تحلیل نخواهند شد و عده‌ای آشوب‌گر که از موساد و از طریق اقلیم کردستان به آنها پول و سلاح رسیده، کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند آرامش 80 میلیون نفر ایرانی را مختل کنند.

صالح‌نیا در ادامه به عدم برخورداری آشوب‌گران از پشتوانه اجتماعی اشاره کرد و افزود: حتی معترضین، پشتوانه اجتماعی هم ندارند. چه کسانی شیشه خودروهای عبوری مردم خسته‌ای را که از سر کار به منازل خود باز می‌گردند را می شکنند؟ چه کسانی شعار بر ضد اسلام و قرآن سر می‌دهند؟ چه کسانی امام‌زاده را آتش می زنند؟ چه کسانی حسینیه را آتش می‌زنند؟ چه کسانی عکس امام و رهبری و شهدا را آتش می زنند؟ کدام کارگر؟ کدام بازنشسته؟ این‌ها جزء اقشار محروم ما نبوده و اقشاری هستند که پای ماهواره‌ها و شبکه‌های ارتباطی لجن و دور از مسجد و محراب در حال بزرگ شدن هستند که اسم مبارک الله را روی پرچم ایران آتش می‌زنند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام ویژه دولت و سایر نهادهای ذی‎ربط در رفع مشکلات امروز اقشار آسیب‌پذیر جامعه، گفت: مشکلات امروز اقتصادی حاکم بر کشور برای ما مثل روز روشن است. عده‌ای چندین سال است در معیشت خود با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. برخی شغل خود را از دست داده‌اند و عده‌ای که نسبتاً تعداد آن‌ها هم زیاد است، اصلاً شغلی پیدا نکرده‌اند. دلخوشی بیش از حد به بیرون مرزها، تحریم‌های ظالمانه، حقوق‌های نجومی و... ، نشنیدن صدای منتقدان، اشرافی‌گری، اعتراضات سپرده‌گذاران مؤسسات مالى و اعتبارى بخش خصوصى و از این قبیل مشکلات، مسائلی هستند که دولت و ملت با کمک هم باید حل و فصل کنند.
خطیب جمعه بخش کن به تلاش و همفکری دولت و مردم برای یافتن راه برون‌رفت از مشکلات اشاره کرد و افزود: برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی باید عامل اصلی آن را پیدا و حل کرد. مثل افزایش ورودی پرونده‌های نزاع که می توانند در اثر آمار بالای بیکاری جوانان باشند و این مشکلات با افزایش قضات حل نمی‌شوند بلکه گروه جهادی کارآفرین لازم داریم.

حجت‌الاسلام صالح‌نیا در ادامه بر تقویت شجاعت مسئولان اشاره کرد و گفت: لازمه زمان ما و بهترین راه حل برای مشکلات، شجاعت در اداره اسلامی کشور و نمادسازی ملموس برای حکومت اسلامی است که نمونه آن دوران طلایی جهاد و دفاع مقدس است.

وی درپایان خطاب به مسئولان آن‌‌ها را به مردم‌داری توصیه کرد و افزود: تنها مطالبه‌ای که مردم از ما می‌خواهند این است که در مقابل تصمیم‌ها و رفتارهای خود پاسخگو باشیم، اگر ما مردم‌دار باشیم مردم هم ما را خواهند داشت. اگر ما مردم را حفظ کنیم مردم هم مارا حفظ خواهند کرد. ما رویه‌های غلطمان را اصلاح کنیم مردمی که عاشق رجایی بودند عاشق ما هم خواهند بود بنابراین نباید برای مردم کلاس بگذاریم بلکه باید با مردم ودر کنار مردم حضورداشته باشیم.

 

captcha