سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3679289
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه جلسات و محافل: سیدعباس حسینی به عنوان نفر برتر دور دهم نخستین دوره جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی(عج) تهران، بخش پایانی(فینال) دور دهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی(یادواره مرحوم حمیدرضا عباسی) عصر روز جمعه، 15 دی‌ماه از ساعت 17 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای محمدعلی فتحی، از مجریان قرآنی کشور و با حضور قاریان و اساتید قرآنی برگزار شد، ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محمدرضا حاتمی(نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی زیر ۱۶ سال) و امیرحسین لنکرانی، از شکوفه‌های قرآنی و قاریان نوجوان، شش نفر از قاریانی که به بخش پایانی این مرحله از جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرده بودند، در حضور هیئت ناظران و عموم مردم علاقه‌مند به تلاوت آیات روح‌بخش قرآن در مدت زمان ‌۱۵ تا ۱۷ دقیقه پرداختند.

سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
همچنین، سیدحسین موسوی بلده(رئیس هیئت ناظران)، امین پویا، سیدمهدی تاج‌زاده، سیدحسین شریفیان(مدیر فنی)، مجید ابراهیمیان، احمد خالدی، حجت‌الاسلام محمدجواد موسوی درچه‌ای، ابراهیم آهور(ناظر قرائات مختلف)، محمدحسن موحدی، مصطفی یادگاری، محسن امیری، مجتبی صادقی(ناظر فنی) و سیدمرتضی ابدالی اعضای هیئت نظارت بر دور دهم اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند.
یکی از تغییراتی که از مرحله نهم در جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعمال شده است، کم کردن تعداد شرکت‌کنندگان و بالا رفتن تایم تلاوت این قراء بود که با اجرای این تغییرات، مدت تلاوت برای هر یک از راه‌یافتگان به مرحله فینال از ۹ دقیقه به ۱۵ تا ۱۷ دقیقه افزایش پیدا کرد، همچنین، یکی از تصمیمات اخذ شده دیگر در این زمینه نیز دعوت از قراء مجلسی‌خوان به تعداد یک یا دو نفر در هر جلسه بود که در این دوره میهمان ویژه جشنواره، مهدی غلام‌نژاد، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت بود که به اجرای برنامه در حضور مردم علاقه‌مند و حضار در مراسم پرداخت.

سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
در ادامه، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاریان نوجوان، برنامه تلاوت نفرات راه یافته به این دور از جشنواره آغاز شد که به ترتیب علی‌اصغر اسدی، امیرحسین حیدری، محمد پویا، سیدعباس حسینی، محسن مدنی و سیدصادق مسلمی به تلاوت آیات الهی قرآن کریم پرداخته و برنامه خود را در حضور مردم اجرا کردند.
همچنین، در میان اجرای برنامه تلاوت نفرات راه یافته به فینال مرحله دهم اولین دوره جشنواره تلاوت‌‌های مجلسی و جهت تنوع‌بخشی به برنامه‌ها، گروه همخوانی و همسرایی سبیل‌الرشاد به سرپرستی محرابی به اجرای برنامه قرآنی خود پرداختند که با استقبال فراوان حضار در مراسم نیز رو به‌ رو شد.
در ادامه، پس از پایان تلاوت‌ هر کدام از قاریان حاضر در مرحله پایانی جشنواره، برنامه‌های مختلفی همچون زیارت آل یاسین و مداحی ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اجرای محمدعلی فتحی، مجری برنامه و سلمانی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام شد که در حین اجرای این برنامه معنوی نیز مراسم رأی‌گیری از عموم مردم حاضر در جلسه و نیز شمارش آراء عمومی جهت انتخاب نفر برتر این دوره از جشنواره برگزار شد.
همچنین، پس از برگزاری مراسم زیارت آل یاسین و اجرای مداحی نیز برنامه تلاوت آیات روح‌بخش قرآن توسط مهدی غلام‌نژاد اجرا شد که این برنامه نیز با استقبال فراوان حضار در مراسم رو به رو شد.

سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
در پایان برگزاری دور دهم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با تجمیع آراء عمومی حضار در مراسم، سیدعباس حسینی به‌ عنوان نفر برتر از سوی حضار در مراسم انتخاب شد. همچنین، محمدصادق مسلمی و امیرحسین حیدری نیز به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم این دور از جشنواره انتخاب شدند که در پایان مراسم نیز با حضور هیئت ناظران و مسئولان برگزاری جشنواره طی مراسمی از ایشان تقدیر شد.
همچنین، از سوی مسئولان برگزارکننده دور دهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی مقرر شد تا در این دوره سه نفر به‌ عنوان نفرات برتر (اول تا سوم) از سوی آراء عمومی حضار در مراسم اعلام و هر یک از این نفرات نیز با اعطای تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل شوند.
در پایان برگزاری این مراسم نیز برنامه قرعه‌کشی از حضار شرکت‌کننده در این مراسم و نیز حاضران در جلسات قرآنی مربوط به جشنواره برگزار شد که به قید قرعه به 20 نفر از حضار در مراسم بیست کمک‌ هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

سیدعباس حسینی؛ نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.
یادآور می‌شود، بخش پایانی مرحله دهم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 15 دی‌ماه از ساعت 17 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد. همچنین، در سه مرحله گذشته (هفتم، هشتم و نهم) اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی نیز به ترتیب نائبعلی عبداللهی، حسین شالچی و سیدصادق مسلمی توانسته بودند تا به عنوان نفرات اول و برتر جشنواره دست پیدا کنند.

گزارش تصویری این جشنواره را اینجا ببینید.

captcha