اساتید در جلسه آموزش قرآن «مجید داودی»/ آرزوی شنیدن نوایی دلنشین از تمامی ائمه جماعات + صوت و عکس
کد خبر: 3679417
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

اساتید در جلسه آموزش قرآن «مجید داودی»/ آرزوی شنیدن نوایی دلنشین از تمامی ائمه جماعات + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه مجید داودی این بار با حضور مدرسان دیگر جلسات قرآن سطح شهر تهران، رنگ دیگری به خود گرفته بود، این حضور یک سنت حسنه‌ای است که از چند دهه قبل و به دست پیشکسوتان این عرصه برای رونق دادن به جلسات قرآن شکل گرفته است؛ داودی در این جلسه به نکات مهمی اشاره کرد و از جمله نقش صوت خوش ائمه جماعات در جذب نمازگزاران بود.

 جلسات قرآنی عمومی باشد، نه تخصصی/ سنت حسنه دید و بازدید در جلسات+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه هفتگی مجید داودی، مدرس و قاری ممتاز قرآن و از شاگردان یحیی علیمردانی و عباس سلیمی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان پنجشنبه ۱۴ دی ماه در دارالقرآن مصباح واقع در خیابان پیروزی، خیابان دریاباری، بن بست اردیبهشت، پلاک ۳ با حضور اساتید برخی جلسات شهر تهران به همراه اعضای جلسات، قاریان و عموم مردم از ساعت 19:30 الی ۲۲:۳۰ برگزار شد.

در این جلسه، قرآن‌آموزان به قرائت صفحات پایانی قرآن رسیده‌اند و در واقع جشن پایان یک دور ختم قرآن را گرفتند. در ابتدای این جلسه که فقط 20 صفحه از قرآن کریم باقی مانده بود، اعضای جلسه به تلاوت ترتیل آیات پرداختند. سپس قاریان ممتاز به ترتیب از سوره مبارکه بینه به تلاوت تحقیق آیات پرداخته و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

جلسات قرآنی عمومی باشد، نه تخصصی/ سنت حسنه دید و بازدید در جلسات+صوت و عکس

در خلال تلاوت‌ها، مجید داودی با اشاره به اینکه مراسم ختم قرآن، سنت بسیار خوبی است که در گذشته بوده و یک مدتی ترک شده بود، گفت: متاسفانه بعضی از روش‌های نوین در جلسه‌داری که عنوان می‌شود، جلسه ما تخصصی است، فقط تعدادی خوشخوان در همه جلسات می‌خوانند و دیگر شاگرد جدیدی تربیت نمی‌شود. یک عده خاص تلاوت می‌کنند و بقیه تشویق می‌کنند.  لذا بنده در مقابله با این موضوع در همه جلساتم، روش ترتیل‌خوانی را بین همه اعضا برگزار می‌کنم. همه می‌خوانند و بنده هم نکات را می‌گویم و این باعث مشارکت حداکثری در جلسه می‌شود. حداقل بایستی تمام ایران بتوانند قرآن را فصیح بخوانند. این یک آسیب و آفت است که در آینده خودش را نشان می‌دهد. جلسات قرآن باید به صورت عمومی برگزار شود. اگر قاریانی در سطوح بالا داریم، باید برایشان کلاس های تخصصی برگزار کنند، اما جلسات سنتی قرآن کریم را نباید تخصصی کرد؛ چرا که عموم مردم را از دست خواهیم داد.

داودی با اشاره به اینکه حدود 28 سال است که در این مکان جلسه‌‌داری می‌کنم، گفت: در همه این سال‌ها چند آرزو دارم که یکی از آنها این است که ای کاش روزی برسد که از گلدسته‌‌های مساجد ما صدای ائمه جماعاتی شنیده شود که ما از صوت آن لذت ببریم و رهگذر از جلوی مسجد، جذب مسجد شود.

 جلسات قرآنی عمومی باشد، نه تخصصی/ سنت حسنه دید و بازدید در جلسات+صوت و عکس

این قاری و مدرس قرآن کریم ادامه داد: از یکم بهمن ماه 1394 تا چهاردهم دی ماه 1396 ما توانستیم در این جلسه، قرآن را ختم کنیم. دو نفر مرحوم امیر منصوری و مرحوم حاج غلامرضا خانیان در ختم قرآن سال 94 ما بودند که به رحمت خدا رفتند.

گزارش ایکنا حاکی است، این جلسه با حضور اساتید قرآنی حسین اخوان‌اقدم، احمد مرادی، محمود متقی‌پناه، حیدر میرزایی و صادق بهشتی همراه بود و با اجرای گروه تواشیح سراج و با مدیحه‌سرایی حسین عرب‌سرخی به پایان رسید و میهمانان سر سفره احسان قرآن کریم پذیرایی شدند.

در ادامه تلاوت‌ها و مدیحه‌سرایی و گروه تواشیح این مراسم ارائه می‌شود.

احمد مرادی

کد

صادق بهشتی

کد
سیدمحسن مدنی
کد
حسین قلعه‌نویان
کد
سیدعباس حسینی
کد
علیرضا امانی
کد
گروه سراج
کد
حسین عرب سرخی
کد
مطالب مرتبط
captcha