تأیید ساختار سیستماتیک پاکسازی روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3679529
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
سازمان همکاری اسلامی رسما اعلام کرد؛

تأیید ساختار سیستماتیک پاکسازی روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل: کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با تأیید وجود کمپین سیستماتیک پاکسازی مسلمانان روهینگیا، دولت میانمار را به خاطر ادامه این بحران انسانی محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی وجود کمپین سیستماتیک پاکسازی روهینگیا را تأیید کرد /آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری داکا تریبون؛ کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی دیروز (15 دی) با صدور بیانیه‌ای نسبت به نقض سیستماتیک حقوق بشر مسلمانان روهینگیا در مقیاسی وسیع ابراز مخالفت کرد.

این کمیسیون در بیانیه خود اعلام کرد: وضعیت مسلمانان روهینگیا نشان از یک پاکسازی قومی سازمان‌یافته دارد که به موجب قوانین بین‌المللی جرم علیه بشریت است و باید به هر وسیله‌ای متوقف شود.

این بیانیه افزود: مسلمانان روهینگا که به خاطر نژاد، دین و خاستگاه خود قربانی شده‌اند، یکی از بدترین نمونه‌های پاکسازی نژادی و جنایت علیه بشریت در جهان شده‌اند.

کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه از دولت میانمار خواست تا اقدامات قاطعی برای توقف فوری خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا و مجازات عاملان جنایت‌ها انجام دهند.

همچنین بر لزوم تغییر سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا و امکان دسترسی آنان به کمک‌های بشردوستانه تأکید شد.

کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه بین‌الملل به طور کلی و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور خاص درخواست کرد با فشار بر میانمار، دولت این کشور را به رعایت قوانین حقوق بشر بین‌المللی در قبال مسلمانان روهینگیا ملزم کند/.

captcha