جامعه امروز نیازمند دریافت علوم اسلامی به زبان نوین است
کد خبر: 3679598
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

جامعه امروز نیازمند دریافت علوم اسلامی به زبان نوین است

گروه شهرستان‌ها: کارشناس علوم قرآن اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند وحدت و هم اندیشی اندیشمندان رشته‌های مختلف تخصصی دانشگاه برای تولید اثر و محتوی غنی در حوزه علوم اسلامی و دینی برای عموم مردم جامعه است.

مصطفی رحیمی، مدرس علوم قرآنی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه نیاز است قصص قرآنی به صورت رمانتیک برای جوانان ارائه شود، اظهار کرد: قصص قرآنی زیادی داریم که دارای محتوای غنی هستند ولی نیازمند ورود هنرمندان به این عرصه هستیم البته افرادی در این عرصه فعالیت می‌کنند که فعالیتشان چراغ‌خاموش است.
وی با ابراز اینکه جوانان و نوجوانان ما در دنیای اطلاعات به سمت جذابیت‌ها می‌روند، ادامه داد: در حوزه مقالات دانشگاهی نیز وضع به همین صورت است و برخی فقط به دنبال نمره گرفتن هستند و این مقالات به صورت کاربردی وارد جامعه نشده است.
این دانشجوی دکتری قرآن و حدیث با بیان اینکه ما در حوزه علوم دینی نیازمند این هستیم که برخی از مطالب به صورت شیوا، روان و عامه‌پسند نوشته و بیان شوند، افزود: باید ارتباط دانشگاه با مجموعه‌های فرهنگی برقرار شود، همانگونه که صنعت برای شکوفا شدن نیازمند ارتباط با دانشگاه است.
کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اظهار اینکه برای جوان و نوجوان امروزی باید قرآن به زبان هنر ارائه شود، تصریح کرد: برای فهم قرآن می‌توان مردم را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد که هر کدام ویژگی خاصی دارند، یکی با شنیدن یاد می‌گیرد، یکی با نگاه کردن، یکی اهل خواندن است و برخی نیز اهل تماشا کردن هستند.

هم‌اندیشی متخصصان علوم مختلف دانشگاهی برای تولید محتوای قرآنی
وی با تأکید بر اینکه برای هر کدام از این گروه‌ها باید موضوعات دینی ویژه طراحی و ارائه شود، گفت: در جامعه امروز کار از نصیحت کردن گذشته و نیازمند ارائه مطالب علوم اسلامی به شیوه‌های نوین برای جوانان و نوجوانان هستیم.
کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه در حوزه مجازی و در بخش علوم قرآنی و اسلامی نیازمند تولید محتوای مناسب هستیم، عنوان کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای تولید محتوای علوم قرآنی، هم‌اندیشی متفکران و اندیشمندان علوم قرآنی با بخش رایانه و علوم تخصصی دانشگاهی در رشته‌های مختلف برای تولید بازی‌های قرآنی است.
وی افزود: برای تولید یک فیلم قطعا همه روحانیون و یا فارغ‌التحصیلان رشته علوم قرآنی، تخصص کامپیوتر و فیلم‌سازی ندارند ولی می‌توان با تولید نوشته و اندیشه مناسب و هم‌اندیشی با کارگردانان و فیلم‌سازان و یا با همفکری متخصصان رایانه یا انیمیشن یک اثر قرآنی و دینی تأثیرگذار در جامعه تولید کرد.
این دانشجوی دکتری قرآن و حدیث با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند تولید یک کار دینی اثرگذار و غنی در حوزه علوم اسلامی است، بیان کرد: برخی از افراد به دنبال دین نیستند ولی با روش‌های مختلف می‌توان مطالب دینی را به صورت جذاب و شیوا برای آنان ارائه و به سمت اسلام ناب محمدی(ص) جذب کرد.
وی با اشاره به اینکه روش‌های سنتی در دنیای رسانه‌های امروزی زیاد تأثیرگذار نیست و نیازمند ارائه مطالب به شیوه‌های نوین در تبلیغ علوم قرآنی و دینی هستیم، گفت: وقتی جوان امروزی در شبکه‌های اجتماعی در حال گشت و گذار است و وقت زیادی از عمرش را در این فضا می‌گذراند ما نیز باید مطالب دینی را در همان حوزه‌ها با تولید محتوای غنی ارائه بدهیم.

captcha