ترجمه هشت جلد آخر کتاب «امام‌شناسی»
کد خبر: 3679737
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

ترجمه هشت جلد آخر کتاب «امام‌شناسی»

گروه فرهنگی: هشت جلد آخر کتاب «امام‌شناسی» توسط رحیم دولتی، مترجم آیات قرآن به زبان انگلیسی در حال ترجمه است.

رحیم دولتی، مترجم آیات قرآن به زبان انگلیسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از ترجمه انگلیسی هشت جلد کتاب آخر«امام‌شناسی» اثر علامه حاج محمد حسین حسینی تهرانی از علما و فقهای بزرگ خبر داد و افزود: این کتاب مجموعه‌ای از مباحث تفسیری، فلسفی، روایی، تاریخی و اجتماعی پیرامون مسائل کلی امامت و ولایت، خصوصیات امام و شرایط امامت و مطالب خاص امامت و ولایت امیرالمومنین علی(ع) و ائمه معصومین(ع) و لزوم عصمت آنها است.
وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص ترجمه این کتاب، عنوان کرد: 18 جلد کتاب «امام‌شناسی» که هنوز ترجمه نشده بود را حوزه علمیه قم و آیت‌الله حسینی تهرانی برای چاپ به یکی از انتشارات در آمریکا سپردند.
رحیم دولتی اظهار کرد: آنها مترجمی که بتواند این کتاب را روان و ساده به زبان انگلیسی ترجمه کند، پیدا نکردند؛ وقتی به ایران آمدند با توصیفاتی که از من شنیده بودند ترجمه را به من واگذار کردند.
مترجم آیات قرآن به زبان انگلیسی تصریح کرد: 18 جلد کتاب «امام‌شناسی» در دانشگاه‌های علوم اسلامی لندن و شیکاگو تدریس می‌شود و افرادی که مسلمان شده‌اند یا در حال تشرف به اسلام هستند و به مطالعه کتاب‌های مذهبی علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه سه سال گذشته 10 جلد از این کتاب 18 جلدی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است، بیان کرد: اکنون هشت جلد دیگر کتاب «امام‌شناسی» در حال تکمیل است که سایت آمازون قسمت اول این کتاب را در بازار فروش جهانی گذاشته است.
آرزویم ترجمه کل نهج‌البلاغه است
رحیم دولتی در ادامه گفته‌های خود برای ترجمه کل نهج‌البلاغه خواستار کمک خیران شد و افزود: چهار سال گذشته با نثری روان و داستانی نهج‌البلاغه را به زبان انگلیسی برای مردم لبنان ترجمه کردم، اکنون نیز آرزو دارم تمام نهج‌البلاغه را در کشور ترجمه کنم.

captcha