ضرورت آشنایی مداحان با قرآن
کد خبر: 3679744
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
مقدمی تاکید کرد:

ضرورت آشنایی مداحان با قرآن

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: یک مداح خوب باید با قرآن و خواندن صحیح آن مانوس باشد و از سیره و منش ائمه معصومین (ع) نیز آگاهی مناسب داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز در دیدار با رئیس کانون مداحان این شهرستان با بیان این که مداحان اهل بیت(ع) پیوند دهنده مردم با ولایت و امامت هستند، بیان کرد: مداحان اهل بیت (ع) جایگاه خاصی در جامعه اسلامی دارند و باید با قرآن و تاریخ اسلام آشنایی کامل داشته باشند.
 
 وی با تاکید بر اینکه در مداحی نباید افراط و تفریط داشت، یادآور شد: مادحین باید تمام تلاش خود را برای معرفی اهل بیت (ع) و گسترش معارف دینی به‌کار گیرند.
 
این مسئول با بیان این مطلب که رفتار و زندگی شخصی مداحان باید الگو و دارای پیام باشد، تاکید کرد: این امر سبب می‌شود مداحان در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی مردم به‌ویژه جوانان اثرگذار باشند.
 
حجت‌الاسلام مقدمی تاکید کرد: مداحان باید در اجرای مجالس خود با مراجعه به کتب معتبر و مستند اشعاری مناسب با شان و جایگاه اهل‌بیت(ع) بخوانند و از اشعاری که منابع آن ضعیف است استفاده نکنند و از خواندن آن خودداری کنند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مکتب عاشورا اسلام و تشیع را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: مداحان باید جایگاه خود را بدانند که می‌توانند در مسیر ترویج فرهنگ مکتب اهل‌بیت(ع) و اشاعه انوار مقدس سیدالشهدا(ع) گام بردارند.
 
وی با تاکید بر اینکه مداحان با حضور در جلسات باید همه را با قرآن آشنا کنند، تصریح کرد: یک مداح خوب باید با قرآن و خواندن صحیح آن مانوس باشد و از سیره و منش ائمه معصومین (ع) نیز آگاهی مناسب داشته باشد.
captcha