ارسال 30 طرح به جشنواره حجاب و حیا «ضحی» استان همدان
کد خبر: 3679749
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

ارسال 30 طرح به جشنواره حجاب و حیا «ضحی» استان همدان

گروه فرهنگی: دبیر جشنواره حجاب و حیا «ضحی» استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالگرد کشف حجاب رضاخان نخستین جشنواره حجاب و حیا با هدف استفاده از هنر در ترویج حیا و حجاب در استان همدان برگزار می‌شود گفت: در بحث طراحی مانتوی اجتماع تاکنون 30 طرح به جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان همزمان با سالگرد کشف حجاب رضاشاه نخستین جشنواره حجاب و حیا در سطح شهر همدان و کشور برگزار می‌شود.
مرضیه کاظمی، دبیر جشنواره حجاب و حیا ضحی با اشاره به نامیدن اسم «ضحی» بر این جشنواره گفت: ضحی از کلمات قرآنی و به معنی طلوع خورشید و دم صبح است و این اسم را انتخاب کردیم که این جشنواره طلوعی در راستای ترویج گفتمان حیا و حجاب باشد.
دبیر جشنواره حجاب و حیا «ضحی» با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح استان همدان آغاز و از آبان ماه فراخوان را انجام شده است.
وی اظهار کرد: این جشنواره به همکاری بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی عفاف و حجاب استان،موسسه لچک و موسسه سدید اجرا شده است.
دبیر جشنواره حجاب و حیا ضحی در ادامه به بیان محورهای جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره در سه محور طراحی مانتوی اجتماع، داستان نویسی و پویا نمایی بوده و از جمله اهداف آن ترویج فرهنگ حجاب و حیا با استفاده از هنر است.
وی ادامه داد: ترویج پوشش مناسب در اجتماع و اینکه در طراحی مانتو تولیدکنندگان از طرح‌های داخلی استفاده کنند و کپی برداری نباشد از دیگر اهداف ما است.
کاظمی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف جشنواره حمایت از تولید ملی بوده است افزود: به همین منظور از چند تولید کننده دعوت نمودیم که از انها تقدیر و تولیدی اشان و همچنین طرح‌ها را در معرض نمایش بگذاریم و یک ارتباطی بین طراح و تولید کننده ایجاد و در نهایت از طرح‌ها در تولید انبوه استفاده بشود.
وی با بیان اینکه در بحث طراحی مانتوی اجتماع 30 طرح به جشنواره رسیده است گفت: از بین طرح‌ها سه نفر برگزیده انتخاب شدند که از آنها تقدیر و تندیس جشنواره به آنها اهدا می‌شود.
دبیر جشنواره حجاب و حیا «ضحی» در پایان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره در روز یک شنبه 17 دی ماه برگزار خواهد شد ادامه داد: این جشنواره با معرفی برگزیدگان، فروشگاه‌های عرصه تولیدات ملی و همچنین به نمایش گذاشتن طرح‌ها در معرض دید عموم و با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حسینی یمین در سالن احتماعات عین اقضات همدان از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.
کاظمی با بیان اینکه همزمان با سالگرد کشف حجاب رضاخانی نخستین جشنواره حجاب و حیا با هدف استفاده از هنر در ترویج حیا و حجاب در استان همدان برگزار می‌شود گفت: در بحث طراحی مانتوی اجتماع تاکنون 30 طرح به جشنواره ارسال شده است.
منبع: پایگاه خبری صبح الوند

captcha