11 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد
کد خبر: 3679820
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
صفری:

11 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال، 11 میلیارد و 860 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز دوشنبه 17 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال 3261 فقره تسهیلات اشتغال و کارگشایی قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت استان زنجان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند پرداخت‌ شده است.
 
صفری با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی، جذب سپرده خیران در قالب سپرده‌های خرد و کلان و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان از مأموریت‌های مهم صندوق امداد ولایت به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: این در حالی است که از تسهیلات پرداخت شده، 2715 فقره وام با مبلغی بالغ بر 6 میلیارد و 265 میلیون تومان در قالب تسهیلات کارگشایی و قرض‌الحسنه پرداخت‌ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد رشد داشته است.
 
این مسئول همچنین به پرداخت 546 فقره وام اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: امسال 5 میلیارد و 614 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت استان زنجان به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شده است که از نظر حجمی 94 درصد واز نظر ریالی بیش از 160 درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه سنت زیبای قرض‌الحسنه از راهبردهای مهم صندوق امداد ولایت است، گفت: قرض‌الحسنه راهکار مناسبی برای رفع مشکلات نیازمندان جامعه است و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت زنجان در 9 ماهه امسال فعالیت‌های خوبی در زمینه اعطای وام به مددجویان انجام داده است.
 
وی افزود: تامین هزینه‌های درمانی، تامین و تعمیرات مسکن، کمک به امرازدواج، اشتغال به تحصیل، پرداخت بدهی، تامین لوازم منزل و دیه جرایم را شامل می‌شود. همچنین همه خدماتی که در بانک‌ها انجام می‌شود از قبیل افتتاح حساب سپرده، صدور آنی کارت عابربانک، عضویت در سیستم شتاب و درگاه‌های اینترنتی توسط این صندوق به مشتریان ارائه می‌شود.
 
صفری با بیان این‌که همه افراد حقیقی می‌توانند در این صندوق افتتاح حساب کنند، تصریح کرد: در طول امسال بیش از 24 هزار و 348 فقره حساب در صندوق امداد ولایت استان زنجان افتتاح شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تاکید کرد: تقویت صندوق امداد ولایت موجب تقویت حوزه‌های اجرایی و حمایتی کمیته امداد شده و کارکردهای بخش‌های خدمت‌رسان این نهاد را ارتقا می‌دهد. مشروط بر این‌که انسجام و همگرایی در بخش‌های مختلف کمیته امداد استان زنجان شکل ‌گرفته و در حوزه کارکردی این نهاد اثربخش شود.
captcha