اعلام جایگزین ملی تلگرام تا 2 روز دیگر/ حفظ حق و حقوق صاحبان کسب و کار دیجیتالی
کد خبر: 3679890
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

اعلام جایگزین ملی تلگرام تا 2 روز دیگر/ حفظ حق و حقوق صاحبان کسب و کار دیجیتالی

گروه شبکه‌های مجازی: رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تا چند روز آینده خبری را در مورد یک شبکه اجتماعی خواهید شنید که دقیقا کد‌نویسی آن در داخل صورت گرفته و شباهت بسیار زیادی با تلگرام دارد، گفت: این شبکه اجتماعی تا 2 روز دیگر رسانه‌ای و معرفی خواهد شد.

جایگزین ملی تلگرام تا 2 روز دیگر اعلام می‌شود

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت کاربران تلگرام و احتمال انتشار نسخه‌های ملی برای جایگزین این شبکه‌ اجتماعی، گفت: امروز امکان اینکه ما بخواهیم شبکه‌های اجتماعی را برای مردم بپوشانیم وجود ندارد؛ چراکه اینجا یک رقابت برای شبکه‌های مختلفی که مد نظر بوده و یا نبوده‌اند به‌وجود آمده است.

وی افزود: در این رقابت سنگینی که برای این شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، کیفیت، اینترفیس، ساختار، سرعت، امکانات و امنیت بسیار حائز اهمیت است و باید دید هرکدام یک از این امکانات را می‌توانند در اختیار کاربران این شبکه‌ها قرار دهند. از این رو انتخاب‌هایی در مرکز ملی فضای مجازی شده و قرار است که حمایت‌هایی هم دریافت کنند.

موسویان با بیان اینکه تنها نرم‌افزار سروش در این برهه مطرح نیست و سایر شبکه‌های اجتماعی هم مطرح هستند، افزود: تا چند روز آینده خبری را در مورد یک شبکه اجتماعی خواهید شنید که دقیقا کد‌نویسی آن در داخل صورت گرفته و شباهت بسیار زیادی با تلگرام دارد. این شبکه اجتماعی تا 2 روز دیگر رسانه‌ای و معرفی خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایکنا گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم زمینه‌ای را به وجود آوریم، همه فعالان و کاربران تلگرام که کد شامد دریافت کرده ‌بودند در این شبکه اجتماعی با همان نام و مشخصات قرار دهیم و مشخصات کانال‌های آنان به صورت کامل در این شبکه اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: تمامی افرادی که در تلگرام کار فروشگاهی می‌کردند با وجود اینکه بسیاری از آنها شامد نداشتند، احصا شده و تلاش می‌کنیم بتوانیم حق و حقوق آنها را در زیرساخت جدید حفظ کنیم. در عین حال تمام کسانی که برای تلگرام ربات نوشته‌‌اند نیز بر روی این شبکه اجتماعی می‌توانند از همان ربات‌ها استفاده کنند.

موسویان اظهار کرد: سعی می‌کنیم در قدم اول تمامی کسانی که شامد داشته‌اند را اضافه و بعد از آن کسانی که دارای ممبر بالا بودند دوباره در این شبکه اجتماعی جدید با همان نام افزوده شوند تا دیگران از فرصت و کسب و کار آنها استفاده نکنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کیفیت این برنامه نسبت به تلگرام به ایکنا، گفت: کیفیت و سرعت این برنامه با کیفیت تلگرام است و دیتاهای آن داخلی است؛ نکته‌ای که وجود دارد تکنولوژی ساخت این شبکه اجتماعی بومی است. تکنولوژی تلگرام نسبت به واتس‌آپ و مشابه آن تکنولوژی پیشرفته‌تری بوده و برای ساپورت تعداد یوزر بسیار بیشتر طراحی شده و سرعت پاسخ‌دهی آن بسیار بالاتر است. این شبکه اجتماعی هم بر اساس همین تکنیک حدود یک‌سال و نیم طراحی و تولید شده و نهایتا تا 2 روز آینده معرفی خواهد.

captcha