نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف ریشه در قیام عاشورا دارد
کد خبر: 3680027
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف ریشه در قیام عاشورا دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: نقش‌آفرینی بانوان در کسب دستاوردهای انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورا دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: بانوان در کنار مردان در تحقق حماسه‌های مختلف تمامی توان خود را به کار بسته و فداکاری‌های مثال‌زدنی را از خود به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به نقش مهم بانوان در تحقق عزت، امنیت و استقلال کشور، افزود: شجاعت و فداکاری بانوان استان اردبیل در دوران دفاع مقدس ستودنی بوده و به ظهور چنین ویژگی‌های بارز اخلاقی افتخار خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: زنده ماندن نهضت بزرگ عاشورای حسینی با رشادت و فداکاری حضرت زینب (س) محقق شد تا بقای چنین نهضت بزرگی مرهون ایثارگری این بانوی گران‌قدر باشد.
شاهی به تبیین جایگاه والای شهادت پرداخت و یادآور شد: برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها از مشارکت افرادی که نسبت به موضوعات فرهنگی احساس دغدغه می‌کنند، استفاده کرد.
وی بیان کرد: در تمامی تحولات ایجاد شده در جامعه، زنان و مردان در عرصه‌های گوناگون دوشادوش همدیگر برای از بین بردن ظلم و ایجاد پیشرفت و توسعه جامعه تلاش کرده و مکمل همدیگر بودند، چنانچه رسول اکرم (ص) نیز با همراهی حضرت خدیجه (س) توانست زمینه ترویج دین مبین اسلام را پایه‌ریزی کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: روستای نیارق در تظاهرات سال 57 ضد رژیم شاهنشاهی، پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 2 نفر آنان بانو بودند و این نشان‌گر تعصب و همراهی ویژه بانوان این منطقه از استان در عرصه‌های حساس جامعه دارد.

captcha