خادمین موکب اربعین زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 3680064
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

خادمین موکب اربعین زنجان تجلیل شدند

گروه اجتماعی: عصر دیروز طی مراسمی خادمین موکب اربعین زنجان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) دیروز یک‌شنبه 17 دی‌ماه و طی مراسمی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم از خادمین موکب زنجان در مراسم پیاده‌روی اربعین سال‌جاری تجلیل شد.
 
در این مراسم، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: استقرار موکب‌ها در اربعین برای خدمت‌رسانی به زائرین از جمله مهمترین اقداماتی است که طی چهار سال به خوبی صورت گرفته است و امسال برای نخستین بار موکب استان در سامرا مستقر شده بود که در جای خود فتح‌الفتوح محسوب می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل به دلیل وجود مسائل امنیتی در سامرا زوار قادر به حضور در این شهر نبودند، گفت: امسال با وجود عنایت خداوند و رشادت رزمندگان رشید اسلام موکب حسینیه زنجان در این شهر استقرار پیدا کرده و خدمت‌رسانی کرد.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سال آینده باید موضوع خدمت‌رسانی در سامرا را جدی بگیریم، تاکید کرد: دستگاه‌ها با جمع‌بندی تلاش کنند که نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود زیرا رمز ماندگاری تشییع عاشورا است و باید در پاسداشت این واقعه به نحو احسن تلاش شود.
 
3 میلیون و 500 هزار زائر به سامرا سفر کردند
 
همچنین در این مراسم سردار امین شریعتی، فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین اظهار کرد: امسال تقریبا 3 میلیون و 500 هزار نفر زائر به سامرا سفر کردند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال آینده تعداد موکب‌های مستقر در سامرا از 22 موکب به دو برابر افزایش می‌یابد.
 
سردار شریعتی با بیان اینکه سفر به سامرا و انجام اقدامات لازم موجب رفع مظلومیت از سامرا شده و در ادامه موجب توسعه این شهر خواهد شد، تصریح کرد: حضور پررنگ زائران و موکب‌ها در سامرا موجب به وجود آمدن امنیت پایدار در این شهر شده است، به صورتی که در آینده مردم سامرا خود در تامین امنیت شهر نقش ایفا خواهند کرد و دیگر اجازه ورود داعش را نخواهند داد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم سامرا باید به جایگاه حرمین عسگرین(ع) پی ببرند، گفت: در صورت تحقق این موضوع در این صورت تفکر داعشی در این شهر پاک می‌شود، هرچند که نخستین اقدام در این باره ارتباط استقرار موکب‌های مختلف در شهر سامرا در مراسم اربعین حسینی بود.
 
فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین با بیان اینکه امسال آثار عملکرد موکب استان زنجان در اربعین حسینی در سامرا، از گستره بسیار بالایی برخوردار بود، افزود: امسال در سامرا مراسم اربعین حسینی هیچ حادثه ناگواری در حوزه امنیتی به وجود نیامد.
 
در ادامه نیز محمدجواد غم‌پرور، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه خادمان حسینیه اعظم زنجان طبق دستور ابلاغی اربعین در چهار گروه عازم سامرا شدند اظهار کرد: امسال ۲۰۰ خادم از حسینیه، زینبیه و اوقاف در این شهر به زائران اربعین خدمت کردند.
 
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: استان زنجان دوسال در نجف اشرف تجربه داشت، اما امسال در سامرا نخستین باربود که در این حضور به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه و به 4 هزار نفر به صورت روزانه ارائه خدمات شد.
 
غم‌پرور گفت: همچنین توزیع ۲۳۵ هزار و ۵۰ پرس غذا، پخت ۸۱ هزار و ۶۰۰ قرص نان، توزیع ۳۵۰ هزار بطری آب معدنی و غیره از جمله اقدامات لازم در راستایی خدمت‌رسانی به زائران اربعین انجام گرفته است.
captcha