حفظ کل قرآن دنیای دیگری را در مقابل دیدگان من باز کرد
کد خبر: 3680188
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

حفظ کل قرآن دنیای دیگری را در مقابل دیدگان من باز کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از حافظان قرآنی استان کردستان گفت: به دلیل اینکه حفظ کل قرآن برای من یک دنیای دیگری را باز کرده است علاقمند بودم تا سایر جوانان و نوجانان استان را نیز به این امر تشویق و آموزش آن ها را بر عهده بگیرم که در این راستا کار آموزش حفظ قرآن در مسجد جامع دهگلان، مسجدالنبی سنندج و مسجد وکیل را انجام می‌دهم.

حفظ کل قرآن دنیای دیگری را در مقابل دیدگان من باز کرد

ادریس میرکی، یکی از حافظان قرآنی استان کردستان و نفر اول رشته حفظ 20 جزء چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم را از 9 سالگی آغاز کرده و 11 سالگی نیز شروع به حفظ قرآن کرده‌ام.
وی با اشاره به اینکه در 12 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم، افزود: با توجه به علاقه زیاد من به حفظ قرآن 9 تا 12 ساعت در روز کار حفظ قرآن را انجام می دادم و در مدت زمان شش ماهه کل قرآن را حفظ کردم.
میرکی با اشاره به اینکه من در یک خانواده مذهبی، بیان کرد: در خانواده ما حفظ قرآن به عنوان یک اولویت در تربیت فرزندان قرار دارد و در حال حاضر در خانواده ما چهار نفر حافظ کل قرآن داریم.
من اولین حافظ کل قرآن در خانواده بودم
وی خود را اولین حافظ کل قرآن خانواده دانست و گفت: به دلیل اینکه حفظ کل قرآن برای من یک دنیای دیگری را باز کرده است علاقمند بودم تا سایر جوانان و نوجانان استان را نیز به این امر تشویق و آموزش آن ها را بر عهده بگیرم که در این راستا کار آموزش حفظ قرآن در مسجد جامع دهگلان، مسجدالنبی سنندج و مسجد وکیل را انجام می‌دهم.
این حافظ کل قرآن با اشاره به راه اندازی شعبه دائمی حفظ قرآن در سنندج و یک شعبه حفظ موقت در دهگلان عنوان کرد: از سال 93 در سنندج شعبه حفظ قرآن را دایر کردیم اما در سال 94 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اعلام اینکه تا کنون از بین شاگردانم سه نفر حافظ کل، پنج نفر حافظ 10 جز، چهار نفر حافظ 20 جزء را آموزش داده ام، اعلام کرد: در کل در شعبه دائمی حفظ سنندج 20 نفر حافظ کل و در شعبه دهگلان 15 حافظ کل قرآن را تربیت کرده‌ایم.
هزینه شعبه حفظ قرآن توسط کمک‌های مردمی استان تأمین می‌شود
میرکی افزود: هزینه شعبه حفظ قرآن توسط کمک‌های مردمی استان تأمین می‌شود که تا کنون با وجود این کمک‌ها بسیار موفق عمل کرده است البته این شعبه به تنهای نمی‌تواند جوابگوی همه علاقمندان به حفظ قرآن باشد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف عنوان کرد: در استان کردستان یکی از مشکلات اصلی ما نبود دوره های تخصصی صوت و لحن و تجوید است اما در استان‌های دیگر دوره‌های چهل روزه برای آمادگی برگزیدگان مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.
این حافظ قرآن ادامه داد: من در حال حاضر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و دبیر مشاوره و راهنمای ادامه تحصیل می‌دهم که همه موفقیت‌هایی را که به دست آورده‌ام در پناه قرآن بوده است.
وی افزود: قرآن برنامه زندگی ماست و انس و الفت با این کتاب آسمانی مایه خوشبختی و سعادت انسان هم در دنیا و هم مایه آرامش روح و روان در آخرت خواهد شد.
میرکی در پایان یادآور شد: من بزرگترین خوشبختی را در این می‌بینم که انسان بتواند عرش را با قرآن طی کند و با قرآن زندگی کند.

captcha