زوجین همراه و همدل یکدیگر هستند
کد خبر: 3680211
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

زوجین همراه و همدل یکدیگر هستند

کانون خبرنگاران نبأ: یک کارشناس دینی با اشاره به اینکه زوجین همراه و همدل یکدیگر هستند، گفت: در بحث‌های زن و شوهری حالت تهاجمی به خود نگیرید، سعی کنید مسائل را با مهربانی و محبت حل کنید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان‌ قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهری رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی، زوج‎ها باید حامی یکدیگر باشند و در روند زندگی مسئولیت‌پذیر بوده و فرزندان خویش را بر همین اساس تربیت کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتماد همسرتان را جلب و خودتان نیز به او اعتماد کنید و همیشه مراقب این اعتماد باشید که ترمیم‌اش سخت است، عنوان کرد: در بحث‌های زن و شوهری، حالت تهاجمی به خود نگیرید. سعی کنید مسائل را با مهربانی و محبت حل کنید. همسر شما دشمن شما نیست، بلکه همراه و همدل شماست.
این استاد حوزه افزود: یکی از اشتباهات جبران‌ناپذیر برخی زوج‎ها بعد از آغاز زندگی مشترک، فراموش کردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یکدیگر است؛ گویا همه چیز فدای روزمرگی‎ها می‎شود، غافل از اینکه این مسئله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یکدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می‎شود.
وی عنوان کرد: وقتی همسرتان سخت کار می‎کند یا برای‌تان کاری انجام می‎دهد، بگذارید بداند که شما قدردان زحمات او هستید. زمانی که همسرتان با شما صحبت می‎کند، مستقیم به چشمان او نگاه کنید، نه تنها این کار نشانگر این است که شما به آنچه او می‎گوید علاقه‎مند هستید، بلکه چیزی در نگاه کردن در چشمان او وجود دارد که به شما انرژی والایی خواهد داد.
واعظ موسوی با اشاره به اینکه همه اعضای خانواده احتیاج به محبت کردن دارند و باید خودشان نیز به دیگر اعضای خانواده محبت کنند، تأکید کرد: محبت باعث می‎شود چراغ صمیمیت و دوستی در خانه روشن شود و این دیدگاه کاملا اشتباهی است که مردها نیاز به محبت ندارند و اینکه اگر به آن‌ها محبت کنیم، آن‌ها لوس می‎شوند.
این کارشناس دینی ادامه داد: در رابطه با دوست داشتن همسر و افزایش ایمان فرد به خداوند از امام صادق(ع) روایت شده است که هرچه محبت مرد به همسرش بیشتر شود، بر فضیلت ایمان او افزوده می‌شود.
وی اظهار کرد: مهم این است که بدانید همسر شما چه رفتاری را ابراز محبت می‌‌داند؛ ممکن است شما تعریفی از ابراز محبت داشته باشید و همسر شما تعریفی دیگر. سعی کنید محبت خود را به همان روشی که همسرتان می‌‌پسندد ولی حساب شده و البته بدون چشم‌داشت به او ابراز کنید.

مهناز امیریان

captcha