چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی شد
کد خبر: 3680215
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی شد

گروه فرهنگی: رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری از میزبانی چهارمحال و بختیاری در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی خبر داد و گفت: این جشنواره در استان از 19 تا 22 دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، فرشید بزرگ نیا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری، از میزبانی چهارمحال و بختیاری در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در استان با رویکرد گفت‌وگو با حضور پنج گروه نمایش از استان‌های مرکزی، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری از 19 تا 22 دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری در 23 دی‌ماه جاری میزبان اختتامیه جشنواره فجر استانی با حضور مسئولان فرهنگ و هنر استانی و کشوری است، عنوان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این جشنواره، میزبانی به استان ما سپرده شد و این جشنواره با بودجه مرکز هنرهای نمایشی اجرا می‌شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برگزاری جشنواره تئاتر استانی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند بستر مناسبی برای تبادل‌نظر و کسب تجربه برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر ایجاد کند و با توجه به حضور هنرمندان مطرح کشوری در استان نشست‌های نقد و بررسی در حاشیه اجرای تئاتر برگزار می‌شود.
بزرگ نیا با اشاره به مراحل راه‌یابی آثار به جشنواره تئاتر فجر استانی، ادامه داد: جشنواره‌های تئاتر در تمامی استان‌ها در شهریورماه برگزار و درمجموع تعداد 60 اثر از تمامی استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که درنهایت با نظر هیئت‌داوران 15 اثر از سراسر کشور به جشنواره تئاتر فجر استانی راه پیدا کردند؛ دو اثر از چهارمحال و بختیاری نیز به این جشنواره راه پیداکرده است که استان‌های یزد و بوشهر میزبان هنرمندان استان ما هستند.
وی افزود: نمایش‌های جشنواره تئاتر استانی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر اجرا می‌شود و برنامه آینده انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری تداوم مستمر تولید و اجرای نمایش در استان است.
دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش «بدن مقدس» نوزدهم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر، نمایش «خداحافظ» بیست دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر، نمایش «خانه‌ای وجود داشت» بیست و یکم دی‌ماه در دو سانس 9 و 11 صبح، «پلکان» بیست و یکم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر و نمایش «گِل» بیست و دوم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر بر روی صحنه می‌رود.

captcha