افت کمیت و کیفیت اخبار معارفی امروز رسانه‌ها
کد خبر: 3680269
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

افت کمیت و کیفیت اخبار معارفی امروز رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: صفحات معارفی رسانه‌ها امروز روز کم‌فروغی را پشت سر گذاشتند، در این میان، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم پرکارتر از سایر رسانه‌ها بودند و بقیه نیز در یک سطح ظاهر شده‌اند. وجه مشترک خبرهای امروز رسانه‌های در صفحات معارفی انتشار یک خبر بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، صفحات معارفی رسانه‌های کشور امروز کم فروغ‌تر از همیشه ظاهر شدند. در این روز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی هیچ خبری مخابره نکرده است. همچنین خبرگزاری‌های مهر، میزان و باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار یک خبر، ‌صفحات معارفی خود را به روز کرده‌اند.
خبرگزاری فارس و تسنیم کم‌فروغ نسبت به روزهای گذشته خود و پرفروغ‌ نسبت به سایر خبرگزاری‌ها در روز 18 دی‌ماه ظاهر شده‌اند. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها شده است.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز طی گفت‌وگوی کوتاهی با نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی از احتمال تخصیص نیافتن بودجه قرآنی سال 96 خبر داده است.
حسن محمدی در این گفت‌وگو با ابراز نگرانی از تخصیص بودجه قرآنی سال 1396، گفته؛ «همه تلاش‌ها، حدود سه ماه قبل مسئولان از ابلاغ نیمی از 85 درصد بودجه مصوب قرآنی سال جاری به خزانه خبر دادند، اما باز هم وعده‌ها محقق نشد و نه تنها این مبلغ تاکنون واریز نشده بلکه اخبار خوبی هم از سازمان برنامه و بودجه برای تحقق آن نمی‌رسد و همین امر موجب نگرانی و ناامید‌هایی در زمینه تخصیص بودجه قرآنی سال 96 شده است».
فارس در خبر دیگری به تمدید مهلت شرکت در جشنواره «شکوه شکیبایی» تا روز بیستم دی‌ماه اشاره کرده است. چهارمین دوره جشنواره «شکوه شکیبایی» در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان و دلنوشته (فارسی و ترکی) و بخش هنری نیز در قالب نقاشی‌خط است.
مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان که این روزها در جریان است،‌ حاشیه‌هایی را برای نماینده کشورمان به همراه داشته است. فارس در گزارش کوتاهی به این حاشیه‌ها و سرنوشت نماینده کشورمان در این مسابقات پرداخته است. در این خبر فارس از مشکلات «محمدرسول تکبیری» نماینده ایران در مسابقات سودانبرای اعزام به این کشور خبر داده شده و در بخشی از آن آمده است؛‌ «در حالی که امروز آخرین روز برگزاری مرحله مقدماتی نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سودان است که نماینده کشورمان هنوز به این کشور نرسیده و امیدوار است در آخرین لحظات به رقابت‌ها برسد».
صفحه فعالیت‌های قرآنی فارس در یکی دیگر از مطالب خود با استناد به تفسیر آیات 34 تا 37 سوره مبارکه بقره از تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به دنبال پاسخی برای دو سوال «مقصود از شیطان در قرآن کریم» و «چرا خدا ابلیس را آفرید» رفته است. این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به بیان نکات تفسیری آیه 44 سوره مبارکه بقره پرداخته است.
بارگذاری تلاوت ترتیل شهریار پرهیزگار از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه فعالیت‌های قرآنی فارس تا زمان تنظیم این گزارش است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم با انتشار مستندی با عنوان «یک شهر یک قیام» به پیشواز قیام خونین 19 دی مردم قم در سال 1356 رفته است. در این خبر که برای لینک دانلود آن نیز منتشر شده، با کارشناسان و صاحبنظران این حوزه مصاحبه و قطعه‌هایی از سخنرانی‌های مراجع اعظام تقلید درباره قیام آورده شده است.
اما این تنها خبر مناسبتی تسنیم در روز 18 دی‌ماه با موضوع قیام خونین مردم قم نیست. این خبرگزاری در مطلب دیگری روایتی تصویری از عوامل زمینه‌سازی این قیام داشته است.
انتشار خبری نسبتاً کوتاه از نشست خبری جشنواره قرآنی آیات که روز گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد خبر دیگر صفحه قرآن و عترت تسنیم است. در این خبر به دریافت 917 اثر برای شرکت در جشنواره اشاره شده است.
آخرین خبر این خبرگزاری (تا زمان تنظیم این گزارش) تلاوت «مسعود سیاف‌زاده» در کرسی تلاوت خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
پیام تسلیت مدیر روابط عمومی موسسه غدیرشناسی به مناسبت درگذشت «علیرضا تلیانی» دبیر سرویس دین و اندیشه ایسنا، یکی از خبرهای امروز این خبرگزاری است.
ایسنا خبر دیگر خود در این روز را به سخنان آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم تکریم خادمان موکب اربعین این استان اختصاص داده است. خاتمی در صحبت‌های خود در این مراسم رمزماندگاری تشیع را در عاشورا دانسته و عنوان کرده است؛‌«در راستای بهره‌برداری از این سرمایه عظیم لازم است شور و شعور حسینی در کنار یکدیگر حرکت کنند».
باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان امروز با حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره شستن دست‌ها قبل از غذا، صفحه قرآن و عترت خود را به روز کرده است. این تنها خبر منتشر شده در این خبرگزاری تا زمان تنظیم این گزارش است.
مهر
خبرگزاری مهر نیز همچون خبرگزاری تسنیم نشست خبری جشنواره قرآنی آیات که روز گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد را امروز مخابره کرده است.
این خبرگزاری در تنها خبر منتشر شده خود در این روز به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان که میزبان جشنواره قرآنی‌آیات در رشته نقاشی است، هنر را بهترین ابزار برای توسعه مفهومی فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرده است.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه خود حدیثی از امام محمدباقر(ع) را نقل کرده و در آن به ذکر ویژگی‌های انسانی که از هفتاد هزار عابد برتر است پرداخته است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران امروز گفت‌وگویی از مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 منتشر کرده است، گفت‌وگویی که در آن به اعلام شده «تجهیز کتابخانه‌های عمومی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود».
همچنین این خبرگزاری در خبر دیگری از برگزاری مسابقه کتابخوانی «فلسفه نماز» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و جایگاه نماز از سوی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی خبر داده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز و تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبری را بر روی خروجی خود قرار نداده است.

captcha