ثمره وقف علمی؛ حمایت از طرح‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال جوانان
کد خبر: 3680270
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

ثمره وقف علمی؛ حمایت از طرح‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال جوانان

گروه اجتماعی_ مسئول دفتر مشاوره وقف استان خراسان رضوی عنوان کرد: وقف‌های علمی با حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان و نوین زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین مظلوم، مسئول دفتر مشاوره وقف استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه زمینه وقف کلان برای اقشار مختلف جامعه با درآمدهای متفاوت کمتر فراهم می‌شود لذا زمینه وقف مشارکتی با سه اولویت ویژه شامل موقوفه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با نیت فعالیت‌های قرآنی در مدارس، موقوفه مهر فاطمی با نیت ترویج فرهنگ فاطمی و موقوفه جمعی علم و فناوری با هدف حمایت از فعالیت‌های فناورانه در استان خراسان رضوی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سوق‌دهی نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه یک ضرورت است افزود: مساجد و اماکن فرهنگی جزء اولویت‌های جامعه اسلامی است و لذا خیران علاوه بر ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی برای پرورش جوانان مومن و انقلابی، باید به فکر فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان نیز باشند چرا که جوان مسجدی هم برای تشکیل زندگی نیازمند شغل است.
مظلوم اظهار کرد: از جمله وقف‌هایی که زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند، وقف در حوزه علم و فناوری با نیت حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فعالیت‌های فناورانه است که باعث می‌شود سود و سرمایه نسبت به طرح‌های سنتی و غیر علمی بیشتر شده و لذا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از افراد فراهم شود.

ثمره وقف علمی؛ حمایت از طرح‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال جوانان

اقبال مردم برای وقف دینی مذهبی بیشتر است/ ضرورت ترویج وقف علمی با گفتمان قابل درک
مسئول دفتر مشاوره وقف استان خراسان رضوی ابراز کرد: مردم خیر اقبال‌شان بیشتر برای وقف در حوزه‌های دینی و مذهبی است و لذا از وقف علم و فناوری کمتر استقبال شده لذا ترویج وقف در این حوز نیازمند تبیین یک گفتمان قابل درک برای جامعه است.
وی افزود: در راستای گفتمان سازی برای سوق دهی نیات واقفان به سمت وقف علمی نیز کمیته یاوران وقف با حضور در محافل مذهبی و دانشگاهی به تبیین آثار وقف در این زمینه پرداخته و از خیران برای شرکت در موقوفه جمعی علم و فناوری دعوت می‌کنند.
مظلوم ادامه داد: همچنین برگزاری همایش ملی وقف علمی نیز به منظور ترویج وقف در حوزه علم و فناوری در پایان سال جاری از دیگر اقدامات در راستای تبیین گفتمان در حوزه علمی است.
وی ضمن تأکید نسبت به وقف متناسب با نیازهای روز جامعه با بیان اینکه دفتر مشاوره وقف استان واقع در اداره کل اوقاف خراسان رضوی آماده پاسخگویی به سوالات شرعی وقف و راهنمایی واقفان به سمت نیازهای روز جامعه است، اظهار کرد: به واقفانی که برای ثبت وقف به دفتر مشاوره وقف استان مراجعه می‌کنند، نیازهای جامعه امروز از جمله اشتغال، ازدواج و سایر موضوعات تبیین می‌شود که البته تصمیم نهایی برای نیت وقف با خود خیران است.

captcha