کمبود پرستار یکی از مهم‌ترین مشکلات نظام سلامت است
کد خبر: 3680330
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

کمبود پرستار یکی از مهم‌ترین مشکلات نظام سلامت است

استاندار قزوین گفت: چالش کمبود پرستار در بیمارستان‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات نظام سلامت است که باید مرتفع شود، زیرا که فشار مضاعف بر روی نیروهای موجود پرستاری بر نحوه خدمات‌دهی به مردم در بیمارستان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری‌ بين‌المللی‌ قرآن(ايكنا) از قزوين، عبدالمحمد زاهدی در دیدار اعضای هیئت‌مدیره نظام پرستاری قزوین اظهار کرد: پرستاران یکی از اقشار پرتلاش و ایثارگر جامعه به شمار می‌روند که باید از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.
وی با اذعان به مشقت و سختی کار پرستاری اهمیت آن را در نظام سلامتی جامعه یادآور شد و بر حمایت مسئولان از نظام پرستاری تأکید نمود.
زاهدی گفت: کاری که پرستاران انجام می‌دهند، بسیار سخت و سنگین است و قطعاً نمی‌شود روی آن قیمت گذاشت.
وی در ادامه با اشاره به تبعیض درآمد پرستاران بخش خصوصی و دولتی افزود: برای رفع این نقص باید با راهکارها و اقدامات مناسب، توازن لازم را ایجاد کرد.
استاندار در ادامه کمبود پرستار در بیمارستان‌ها را یکی از مهم‌ترین مشکلات نظام سلامت که باید مرتفع شود عنوان کرد و گفت: این موضوع با فشار مضاعف بر روی نیروهای موجود پرستاری بر نحوه خدمات‌دهی به مردم در بیمارستان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.
وی درباره مشکلات کارکنان شاغل در فوریت‌های پزشکی نیز گفت: بخشی از این مشکلات به کمبود منابع مالی و قسمت دیگر آن نیز به تفسیرهای متفاوت از قانون مربوط است بنابراین باید به‌جایی برسیم که از قانون تفسیری محکم و واحد داشته باشیم.
زاهدی ادامه داد: ما نیز به دنبال احقاق حقوق پرستاران استان هستیم و معتقدیم تمام موانع و مشکلات آن‌ها را اگرنه یک‌باره اما حداقل به‌تدریج باید حل کرد تا جامعه زحمتکش پرستاری بهتر در خدمت جامعه باشند.

captcha