مهلت ارسال آثار به همایش استانی استکبار ستیزی در قرآن کریم تا 20 اسفندماه
کد خبر: 3680520
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

مهلت ارسال آثار به همایش استانی استکبار ستیزی در قرآن کریم تا 20 اسفندماه

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: مهلت ارسال آثار به همایش استانی استکبار ستیزی در قرآن کریم ، 20 اسفندماه تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد صبح امروز در نشست خبری پیرامون همایش بین المللی قرآن کریم و استکبارستیزی، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم هرساله به مدیریت اداره اوقاف برگزار شده و از مهم ترین عناوین این همایش علمی، فراخوان مقاله است که مجری آن دانشگده علوم قرآنی می باشد.
وی با بیان اینکه 20 دانشکده علوم قرآنی کشور نیز بازوان توانمند یازدهمین دوره پژوهش قرآنی هستند، ادامه داد: این همایش در دو مرحله استانی و بین المللی همزمان با مسابقات قرآنی برگزار شده و مرحله نخست فراخوان مقالات با عناوین تعیین شده، از سوی دانشگاه علوم قرآن رقم خورده است.
وی عنوان اصلی همایش را استکبار ستیزی در قرآن کریم عنوان کرد و افزود: سه محور استکبار ستیزی در قرآن کریم، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در سیره انقلاب اسلامی از زیر مجموعه های محور اصلی همایش است.
این مسئول گفت: البته 93 ریز موضوع در محورهای همایش تعیین شده و شخص پژوهشگر فقط محدود به سه محور بیان شده نیست بلکه می تواند عنوان مقاله خود با استکبار ستیزی را تهیه و در سامانه همایش به آدرس www.iqro.ir بارگذاری نماید.
حجت الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: علاقمندان تا بیستم اسفندماه فرصت ارسال آثار به همایش را دارند و مرحله استانی این همایش 22 فروردین و همایش بین المللی، 29 و 30 فروردین در تهران برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هرساله استقبال از همایش های قرآنی درخور توجه بوده است، یادآور شد: سال گذشته 421 مقاله از 20 کشور دنیا به این همایش ارسال شد که 356 مقاله ملی و 65 مقاله خارجی بود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در ادامه سخنان خود از راه اندازی سامانه ای تحت عنوان بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در خراسان شمالی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: البته راه اندازی این بانک جامع یک ضرورت و نبود آن خسارت است.
حجت الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: تاسیس چنین بانک اطلاعاتی برای این استان ضروری و فقدان آن تا کنون سبب شده دستگاه های مرتبط با علوم قرآنی از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات و دارالقرآن ها به صورت جزیره ای عمل کرده و برنامه اجرا کنند.
وی از مزایای راه اندازی این بانک اطلاعاتی را، برنامه ریزی منسجم و ساماندهی برنامه های قرآنی با تقسیم کار مناسب دانست و افزود: تهیه چنین بانک اطلاعاتی که تا کنون از راه اندازی چنین بانکی بی خبرم برای خراسان شمالی یک ضرورت است.

captcha