ثبت‌نام بیش از 400 نفر در آزمون حفظ قرآن سبزوار/ کاهش ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال قبل
کد خبر: 3680578
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

ثبت‌نام بیش از 400 نفر در آزمون حفظ قرآن سبزوار/ کاهش ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال قبل

گروه شهرستان‌ها: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام اولیه آزمون سراسری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن تا روز 20 دی‌ماه، آمار اولیه ثبت‌نام کنندگان مسابقات نشان‌دهنده ثبت‌نام بیش از 400 نفر از قرآن‌آموزان سبزواری در این مسابقات دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام اولیه آزمون سراسری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن تا روز 20 دی‌ماه، آمار اولیه ثبت‌نام کنندگان مسابقات نشان‌دهنده ثبت‌نام بیش از 400 نفر از قرآن‌آموزان سبزواری در این مسابقات دارد.
این در حالی است که در مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه سال گذشته بیش از هزار نفر شرکت داشتند که حکایت از ریزش شدید ثبت‌نام‌کنندگان مسابقات قرآن دارد که البته بخشی از این ریزش مربوط به هزینه‌های ثبت‌نام و تعطیلی برخی از مؤسسات قرآنی و مشکلات بودجه‌ای است.
حسین نیساری، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در همین رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: 300 نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تاکنون ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام مسابقات همچنان ادامه دارد، افزود: به دلیل مشترک شدن آزمون سال جاری با آزمون مؤسسات قرآنی برخی از قرآن‌آموزان به دلیل نداشتن اطلاع کافی از آزمون اوقاف از طریق مؤسسات قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر 46 مربی قرآن در طرح ملی حفظ قرآن در این شهرستان زیر نظر این اداره در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: 1410 قرآن‌آموز در رشته‌های حفظ ترتیبی و موضوعی در سامانه اداره اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حفظ کلام‌الله مجید هستند.
همچنین در همین رابطه محمد علیزاده، کارشناس علوم قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بیان کرد: از مؤسسات قرآنی سبزوار که تاکنون بالای 50 نفر را در سامانه مسابقات ثبت نام کرده‌اند، تنها مؤسسه قرآنی بیت‌الحفاظ است که یکصد نفر از قرآن‌آموزان آن ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با ابراز اینکه تاکنون آمار دقیق ثبت‌نام‌شدگان مؤسسات قرآن سبزواری مشخص نشده است، افزود: با تمدید زمان ثبت‌نام مسابقات، این آمار تا پایان روز 30 دی احتمالا تغییر و افزایش خواهد یافت.

captcha