8 بهمن؛ آغاز به کار کمیته قرآن دهه فجر استان مرکزی/عضویت ایکنا در کمیته قرآن
کد خبر: 3680660
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
شفیعی خبر داد:

8 بهمن؛ آغاز به کار کمیته قرآن دهه فجر استان مرکزی/عضویت ایکنا در کمیته قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی گفت: برنامه‌های دهه فجر در بخش‌های محافل و آموزش سبک زندگی قرآنی برگزار می‌شود این کمیته 8 بهمن فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی، امروز، 19دی ماه در نشست اعضای این کمیته که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: هدف از تشکیل کمیته قرآن تبیین ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با قرآن است.
وی اظهار کرد: قرآن نقش انکارناپذیری در پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت. معرفی دستاوردهای قرآنی پس از پیروزی انقلاب، از دیگر اهداف کمیته قرآن است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی رونق بسیاری پیدا کرد و خوشبختانه از دل مردم انقلابی، قاریان و حافظان نخبه پرورش یافت.
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در مدارس، مساجد، اوقاف، ارشاد و شهرداری برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد. خوشبختانه این نهادها طی 4دهه تلاش در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی نتایج خوبی از خود برجای گذاشتند.
مسئول دارالقرآن‌ الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به موازات جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شود، کمیته‌های متعددی در ستاد دهه فجر تشکیل می‌شود و قطعا کمیته قرآن یکی از کمیته‌های پرمحتوا و با برنامه‌های ویژه‌ است که باید بر شکوه قرآنی ایام الله فجر بیفزاید. استفاده از فضای تبلیغاتی مناسب برای توسعه قرآن بین اقشار مختلف جامعه نیز از دیگر اهداف تشکیل کمیته قرآن است.
حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: به منظور برگزاری محافل قرآنی، کرسی تلاوت و آموزش قرآن، به هر شهرستان اعتباری بالغ بر 6میلیون و 300هزار تومان تعلق گرفته است. برنامه‌های دهه فجر در بخش‌های محافل و آموزش سبک زندگی قرآنی اجرایی می‌شود همچنین دوره بازآموزی معلمان از جمله برنامه‌های اجرایی کمیته قرآن است، 8 بهمن نیز این کمیته فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند.

یادآور می‌شود؛ خبرگزاری ایکنای استان مرکزی نیز با نظر به جایگاهی که در اطلاع رسانی و اثرگذاری در فعالیت‌های قرآنی استان دارد عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر شد.

captcha