فتح میمک تبلور نقش‌آفرینی عشایر در دفاع مقدس است
کد خبر: 3680662
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
یاری:

فتح میمک تبلور نقش‌آفرینی عشایر در دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان نقش پررنگ عشایر در هشت سال دفاع مقدس، گفت:عشایر استان ایلام و ایل خزل در فتح میمک حماسه آفریدند .

 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از حوزه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار نورعلی یاری، با گرامیداشت 19 دی ماه سالروز حماسه فتح میمک اظهار کرد: آنچه موجب شد مردم در این عملیات دوشادوش نیروهای سپاه، ارتش و ژاندارمری بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شوند، ایمان به خدا، اطاعت از رهبری و خودباوری بود .
وی افزود: آنچه این پیروزی را متمایز کرد، محوریت نقش مردم و بویژه عشایر بود که با در دست داشتن کمترین امکانات نشان دادند برای دفاع از کیان و انقلاب خونین خود حاضرند از عزیزترین سرمایه‌های خود نیز گذشت کنند .
فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: ارتش عراق در آن زمان از تجهیزات جنگی مدرنی برخوردار بود اما در مقابل ایمان و دلاورمردی‌های مردم استان و به ویژه عشایر منطقه ناکام ماند .
یاری اضافه کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس، سراسر افتخار و عزت شهدا و رزمندگان است كه برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را نثار كردند و امروز وظیفه ما این است که این فرهنگ غنی را به نسل جوان منتقل کنیم .
وی در پایان گفت: این پیروزی ارزشمند در سایه اتحاد ارتش و عشایر و اعتماد طرفین حاصل شد و نخستین عملیات پیروزی بخش ایران بر علیه ارتش رژیم بعث بود که در صبحگاه ۱۹ دیماه سال ۵۹ رخ داد و نشان دهنده عزم راسخ جوانان ایرانی برای دفاع از آب و خاک دیارشان بود
captcha