دانشگاه به عنوان تربيت کننده نيروي تحصيل کرده يک نقش ممتاز دارد
کد خبر: 3680716
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
عليدادي‌سليماني:

دانشگاه به عنوان تربيت کننده نيروي تحصيل کرده يک نقش ممتاز دارد

گروه اجتماعي: امام جمعه کرمان گفت: نقش دانشگاه به عنوان تربيت کننده نيروي تحصيل کرده يک نقش ممتاز است که بايد اين نقش به بهترين وجه انجام شود.

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عليدادي‌سليماني، امام جمعه کرمان دیروز سه‌شنبه، 19 دی در ديدار رئيس دانشگاه پيام‌نور استان کرمان، اين دانشگاه را با داشتن ويژگي‌هايي مانند آموزش ترکيببي، منابع غني درسي و کمترين ميزان شهريه يک دانشگاه منحصر به فرد دانست.
وي افزود: سيستم آموزشي ترکيبي، قدرت تصميم‌گيري دانشجو براي نحوه استفاده از کلاس‌ها را براي دانشجو فراهم مي‌آورد و و وجود منابع غني درسي‌ سبب مي‌شود، دانشجو با مطالعه اين منابع، سطح قابل قبولي از دروس را ياد بگيرد.
امام جمعه کرمان همچنين به ويژگي سوم دانشگاه پيام‌نور اشاره کرد و گفت: کمترين ميزان شهريه در اين دانشگاه، امکان تحصيل جمع زيادي از دانشجويان را فراهم مي‌کند و با توجه به شرايط اقتصادي جامعه سبب کاهش دغدغه‌هاي خانواده‌ها مي‌شود و همين ويژگي‌هاست که دانشگاه پيام‌نور را يک دانشگاه ممتاز و منحصر به فرد کرده است.
حجت‌الاسلام عليدادي‌سليماني همچنين بر داير شدن رشته‌هاي متناسب با نياز جامعه تأکيد کرد و ادامه داد: اين مسئله بسياري ازمشکلات را رفع و به تحصيل مقاطع بالاتر نيز جهت دهي مي‌کند.
وي بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت تجاري‌سازي علم و توليد ثروت از علم اشاره کرد و گفت: راه حل برون رفت از معضل بيکاري فارغ‌التحصيلان دانشگاه، ارتباط دانشگاه با صنعت و تحصيل در رشته‌هاي مورد نياز صنعت است.
امام جمعه کرمان همچنين به مؤلفه‌هاي قدرت يک کشور اشاره کرد و گفت: جغرافيا و شرايط طبيعي به همراه جمعيت جوان و به ويژه جوانان تحصيل کرده به انضمام قدرت حاکميت در بسيج مردم از مؤلفه‌هاي اقتدار کشور هستند که نقش دانشگاه به عنوان تربيت کننده نيروي تحصيل کرده يک نقش ممتاز است که بايد اين نقش به بهترين وجه انجام شود.

captcha