سیستان‌وبلوچستان 2500 شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3680722
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

سیستان‌وبلوچستان 2500 شهید تقدیم انقلاب کرده است

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در دوران دفاع مقدس، در حالی که جبهه جنگ با استان فاصله زیادی داشت و هیچ تهدیدی از سوی رژیم بعثی متوجه این استان نبود، جوانان سیستان و بلوچستان به میدان‌های نبرد با باطل رفتند و بیش از 2500 شهید تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان روز گذشته در یادواره شهدای منطقه سیستان که در مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد، گفت: استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه سیستان، رزمنده‌خیز است و جوانان انقلابی بی‌شماری از این خطه برای دفاع از ارزش‌های انقلابی جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس، در حالی که جبهه جنگ با استان فاصله زیادی داشت و هیچ تهدیدی از سوی رژیم بعثی متوجه این استان نبود، جوانان سیستان و بلوچستان به میدان‌های نبرد با باطل رفتند و بیش از 2500 شهید تقدیم انقلاب کردند.
فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه شهید میرحسینی‌ها و عالی‌ها نماد رشادت مردم سیستان هستند، اظهار کرد: در عملیات کربلای 5، دو گردان از لشکر41 ثارالله از منطقه سیستان حضور داشتند که به عنوان نمایندگان واقعی مردم این منطقه حماسه‌ای ماندگار آفریدند.
وی ادامه داد: غواصان، تخریبچی‌ها، اطلاعات، پشتیبانی آتش و مخابراتی‌ها در لشکر 41 ثارالله از جوانان سیستانی‌ بودند که به زیبایی حماسه آفریدند و نقش بزرگی در دفاع مقدس ایفا کردند. امروز این مردم شایسته خدمت هستند.
معروفی بیان کرد: مردم سیستان، مؤمن، صبور و شریف هستند، نیازی به ترحم ندارند، اما شایسته خدمت و تکریم هستند، چرا که با تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی که درگیر آن هستند، دست از حمایت نظام و انقلاب برنداشته‌اند.
فرمانده سپاه سلمان استان افزود: در جریان اغتشاشات اخیر که در برخی نقاط کشور رخ داده بود، مردم سیستان اولین کسانی بودند که به‌صورت خودجوش راهپیمایی کردند و در مقابل اخلالگران ایستادند.

captcha