اعلام محورهای چهاردهمین جشنواره «بهار شهادت» کربلا
کد خبر: 3680772
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

اعلام محورهای چهاردهمین جشنواره «بهار شهادت» کربلا

گروه بین‌الملل: کمیته برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی«بهار شهادت» پس از برگزاری نشست‌های متعدد، محورها و شروط پژوهش‌های این جشنواره را اعلام کرد.

محورهای چهاردهمین جشنواره بین المللی «بهار شهادت» اعلام شدبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه جهانی الکفیل؛ محورها و شروط پژوهش‌های جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی«بهار شهادت» که با شعار «بالحسین(ع) ثائرون و بالفتوى منتصرون» در کربلا برگزار می‌شود، از سوی کمیته دائمی برگزارکننده جشنواره اعلام شد.

اثر ارزش‌های عاشورایی در تقویت فتواهای مربوط به دفاع مقدس، پژوهش تطبیقی در ارتباط با شرایط و اثر آن در دفاع مقدس در کربلای دیروز و امروز، برداشت رسانه‌های غربی از فتاوای دفاع و نتایج آن، اثر فتوا در مقابله با درگیری‌های طایفه‎ای و کمک به ایجاد وحدت ملی، سهم زنان عاشورایی در دفاع از مقدسات و نقش رسانه‌ها در تحقق پیروزی از جمله محورهای این جشنواره است.

 اثر نمادهای دینی در شکل‌گیری شخصیت مجاهد (بریر بن خضیر به عنوان نمونه) اثر تربیت صحیح در ساختن فرد(ام البنین به عنوان نمونه)، پژوهش تطبیقی در ارتباط با حقوق بشر در مفاهیم عاشورایی، دیدگاه مرجعیت دینی و متون سازمان ملل متحد، اثر دعا در صیقل یافتن روحیه دینی مجاهدان (به عنوان مثال دعای الثغور در صحیفه سجادیه) از دیگر محورهای مورد بررسی در این جشنواره عنوان شده است.

کمیته برگزاری جشنواره همچنین شروطی را اعلام کرده است که پژوهشگرانی که تمایل دارند مقالات آنها در جشنواره شرکت داده شود ملزم به رعایت آن هستند.

منتشر نشدن مقاله در گذشته به عنوان پژوهش مستقل وعدم ارائه به مؤسسات مختلف برای انتشار، نگارش مقاله بر اساس اصول علمی، نگارش مقالات در 15 تا 30 صفحه با خط   سایز 14(Arabic simplified) به همراه یک سی دی از مقاله،  ارائه خلاصه مقاله در کمتر از 300 کلمه، نگارش مقاله در یکی از محورهای عنوان شده به همراه مشخصات پژوهشگر شروطی است که پژوهشگران ملزم به رعایت آن هستند.

داوطلبان می‌توانند مقالات خود را به همراه مشخصات، یک قطعه عکس، شماره تلفن همراه و ایمیل، تا تاریخ 28 اسفندماه به بخش معارف در آستان عباسی و یا موسسه نهج البلاغه در آستان حسینی ارسال کنند.


علاقمندان همچنین میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با پست الکترونیکی «inahj.org@gmail.com» ،«almaaref@alkafeel.net» و «rabee@alkafeel.net» مکاتبه کرده یا با شماره‌های (07723757532) و (07728243600) و (07815016633) تماس بگیرند.

گفتنی است؛ چهاردهمین جشنواره بین المللی دینی ـ فرهنگی«بهار شهادت» به همت آستان‎های عباسی و حسینی از۳ تا ۷ شعبان(۳۱ فروردین تا ۴ اردیبهشت ۹۷) در کربلای معلی برگزار می‌شود/.

captcha