پرونده ادغام اتحادیه‌های قرآنی تهران هنوز بسته نشده
کد خبر: 3680796
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

پرونده ادغام اتحادیه‌های قرآنی تهران هنوز بسته نشده

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت بااشاره به اینکه به دلیل برخی مشکلات و چالش‌ها روند ادغام دو اتحادیه قرآنی کشوری آغاز نشده است، گفت: باتوجه به روند پیش رو، زمان نهایی ادغام دو اتحادیه کشوری قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به ادغام اتحادیه کشوری، اظهار داشت: بحث ادغام دو اتحادیه کشوری سال‌ها است که مطرح بود اما امسال این روند با تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ادغام اتحادیه‌های استانی به اتمام رسیده است، افزود: قرار بود پس از پایان ادغام اتحادیه‌های واحد استانی، اتحادیه‌های کشوری هم ادغام شوند اما با توجه به برخی چالش‌ها همچنان این روند آغاز نشده است.

محمدی با اشاره به شبهاتی در ادغام اتحادیه‌های استانی، گفت: ادغام اتحادیه استانی در برخی استان‌ها با مشکلاتی روبرو شد به طور مثال شبهاتی در استان تهران بود که در هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و کمیته مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و هفته آتی آخرین جلسه کمیته مرکزی درباره اختلافات برگزار می‌شود و پرونده ادغام استان تهران هم بسته خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اساسنامه اتحادیه واحد کشوری، خاطر نشان کرد: کلیات اساسنامه تشکیل اتحادیه واحد کشوری تصویب شده اما جزئیات مورد بررسی قرار نگرفته است که باید این اساسنامه در شورای توسعه مطرح و تصویب شود تا پس از آن روند ادغام اتحادیه کشوری صورت گیرد که تاکنون در جلسات شورای توسعه این امر محقق نشده است.

محمدی با بیان اینکه پیش از این دهه فجر یا پایان سال برای ادغام دو اتحادیه کشوری مطرح می‌شد، گفت: با توجه به روند پیش رو و برخی مشکلات، زمان نهایی ادغام دو اتحادیه کشوری و تشکیل اتحادیه مدغم مشخص نیست و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. ما نیز همچنان در انتظار این ادغام هستیم و امیدواریم در اسرع وقت این امر اتفاق بیفتد تا فعالیت‌های مؤسسات با برنامه و اتحاد بیشتری پیگیری شود.

captcha