«تأملی در جهان انقلاب اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 3680798
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
از سوی نشر معارف؛

«تأملی در جهان انقلاب اسلامی» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «تک درختی در فرانسه هست» با تأملی در جهان انقلاب اسلامی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار نشر شد.

«تأملی در جهان انقلاب اسلامی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «تک درختی در فرانسه هست» با زیرعنوان تأملی در جهان انقلاب اسلامی به قلم وحید جلیلی به نگارش درآمده و دفتر نشر معارف آن را منتشر کرده است.
عناوین این کتاب شامل «مکتب ملکوتی جمع»، «غزه در محاصره؛ جهان در اشغال»، «حزب الله از نوع حزب الله»، «اسلام جهاد، مبنای مسجد آباد»، «استراتژی سطل آب!»، «آزمایشگاه‌های سلاح کشتارجمعی در کنار کتابخانه‌های حقوق بشر»، «گر خانه محقر است و تاریک بردیده روشنت نشانم!»، «لیبرالیسم عِلّیّه امپرالیسم»، «در فرانسه تک درختی هست» و «عهد مالک و خاورمیانه جدید» است.
در یکی از فصل‌ها که عنوان کتاب نیز از آن انتخاب شده است، می‌خوانیم: در فرانسه تک درختی هست که ایرانی‌ها آن را بیش از فرانسوی‌ها می‌شناسند. زیر آن درخت سیب، قوانینی به جهان اعلام شد که تاریخ را مثل قوانین نیوتن دو پاره کرد. طرفه اینکه، جاذبه نیوتنی هم با یک درخت سیب نسبت داشت.
در روزهایی که بزرگترین فیلسوف معاصر فرانسه در خیابان‌های تهران حیرت کرده بود که ایرانی‌ها چه رویایی در سر دارند. بزرگترین فیلسوف معاصر ایران زیر آن درخت سیب در نوفل لوشاتو نشسته بود و با آرامشی شگفت‌انگیز به پرسشی که جان میشل فوکو را بی‌قرار کرده بود پاسخ گفت.
سال 1979 تمام شد و از آن سال برای فرانسوی‌ها از تکاپوی فوکو در تهران، پست مدرنیسم به یادگار ماند و برای ایرانی‌ها از آرامش امام خمینی(ره) در پاریس، انقلاب پیروز اسلامی. امروز یک هیئت فرانسوی وارد مشهد می‌شود.
ایرانی‌ها دوست داشتند فرانسه را با نوفل لوشاتو در خاطره خود ثبت کنند. در بسیاری از شهرهای ایران، خیابان با میدانی به نام این روستای حومه پاریس نام‌گذاری شده است. در مشهد نیز در کناره میدان جمهوری شهرکی است که مشهدی‌ها آن را نوفل لوشاتو نامیده‌اند. بعضی از خیابان‌های این شهرک به نام شهدایی است که با شلیک اگزوست‌های فرانسوی تکه تکه شده‌اند.
امروز وقتی هواپیمای هیئت شصت نفره فرانسوی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین می‌نشیند. شاید کسی نباشد برای آنها توضیح دهد که این خطیب و نویسنده محبوب مشهدی را چه کسانی ترور کردند. در پاریس به پارلمان دعوت می‌شوند تا درباره مبارزه با تروریسم سخنرانی کنند...
یادآور می‌شود، کتاب «تک درختی در فرانسه هست» از سوی دفتر نشر معارف با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است.

captcha