هدفگذاری و تلاش برای رسیدن به آن، انسان را به کمال می‌رساند
کد خبر: 3680823
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

هدفگذاری و تلاش برای رسیدن به آن، انسان را به کمال می‌رساند

گروه فرهنگی: معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مشخص کردن هدف در مسیر زندگی، راه انسان را در دنیا هموارتر می‌کند و هدفگذاری و تلاش برای رسیدن به آن، انسان را به کمال می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام علی تقوی، معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، روزگذشته 19 دی ماه در مراسم تودیع و معارفه معارفه سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: مشخص کردن هدف در مسیر زندگی، راه انسان را در دنیا هموارتر می‌کند، به طوری که ترسیم قله خود یکی از مهمترین برنامه‌های یک فرد در طول دوران زندگی است و هدفگذاری و تلاش برای رسیدن به آن، انسان را به کمال می‌رساند.
وی از دستیابی به تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری نام برد و گفت: جامعه‌ای که دارای تمدن نوین اسلامی است از بار معنایی خاصی برخوردار است.
معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: ایجاد این تمدن علاوه بر نرم افزار و سخت افزار خاص خود، مجاهدت خالصانه نیز می‌خواهد.
تقوی با اشاره به رقابت‌های دنیوی بیان کرد: آنهایی که امروز صاحب قدرت هستند درصدد استثمار دیگران هستند و در دنیا شاهد بی‌عدالتی‌های مختلفی توسط صاحبان قدرت و مستکبران هستیم.
وی با اشاره به شعارهای فریبنده شرق و غرب افزود: در دنیای امروز شعارهای زیبای دموکراسی و مردم سالاری که از سوی سردمداران شرق و غرب داده می‌شود، شعارهایی توخالی و پوچ هستند چرا که خود مدعیان این شعارها نه تنها به آنها عمل نمی‌ی کنند بلکه از آن بهره‌برداری منفی نیز کرده و در صدد رسیدن به امیال پست خود در سایر کشورها هستند.
معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در مورد نقش دانشگاهیان در تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: براساس فرموده امام خمینی(ره) اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نقش محوری در رسیدن به تمدن نوین اسلامی برعهده دارد چرا که دانشجویان این دانشگاه در واقع معلمان فردا هستند که وظیفه تربیت نسل‌های بعدی را بر عهده دارند.
وی در مورد نام بزرگ فرهنگ که دانشگاه فرهنگیان با خود به همراه دارد، تصریح کرد: این نام خود مشخص کننده نوع مطالبه دانشجویان این دانشگاه از مسئولان کشوری است چرا که فرهنگ اصل و اساس تعلیم و تربیت است.
معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با تبیین معنای جهاد بیان کرد: هر نوعی جهادی مقدس بوده و جهاد با نفس، جهاد اکبر است که کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند وظیفه سنگینی بر دوش دارند چرا که علاوه بر خود باید دیگران را نیز نجات دهند.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به سنگینی صندلی مسئولیت گفت: هر چقدر صندلی انسان سنگین‌تر باشد به همان میزان نیز باید پاسخگو باشد چرا که در موقعیتی قرار گرفته است که می‌تواند با استفاده از امکانات موجود مشکلات مردم را حل کند.
وی با بیان اینکه حجاب علم بدتر از حجاب گناه است، افزود: انسانی که گناه می‌کند هنگام گناه یا بعد از آن هم ممکن است متوجه اعمال خود نباشد ولی حجاب علم این گونه نیست و شخص آگاهانه دست به اعمال ناشایست می زند از این رو حجاب علم خطرناک‌تر از حجاب گناه است.
معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه اگر علم کارساز نباشد انسان را به مقصد نیز نخواهد رساند، اظهار کرد: متأسفانه امروز مدرک‌گرایی بلایی است که دامنگیر نسل جوان کشور شده است که انتظار می‌رود دانشجویان با اهمیت دادن به علم و دانش و حفظ ایمان در دام حجاب علم گرفتار نشوند.

captcha