پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی به «عرفان و سراب» رسید
کد خبر: 3680867
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی به «عرفان و سراب» رسید

گروه ادب: کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی با «عرفان و سراب» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

 5شنبه////پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی به «عرفان و سراب» رسید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی با «عرفان و سراب» گامی در راستای آشنایی با عرفان اسلامی و عرفان‌های نوظهور است که از سوی جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه تدوین شده و دفتر نشر معارف آن را روانه بازار نشر کرده است.
بخش اول با «عرفان اسلامی» به معنای عرفان، انواع عرفان و مراحل سیر و سلوک پرداخته است و در بخش دوم با عنوان «تحلیلی بر عرفان‌های نوظهور» به مطالبی با عناوین هدف نهایی، قدرت فوق العاده، عرفان کیهانی، عرفان حلقه و شیطان‌گویی، پیشینه شیطان‌پرستی، موسیقی و شیطان‌پرستی، هالیوود و شیطان‌پرستی، علل گرایش به شیطان‌گرایی، اکنکار و خدا، اکنکار و ادیان الهی و قانون جذب اختصاص یافته است.
در بخشی از این کتاب درباره معنای عرفان می‌خوانیم؛ «عرفان» به معنای شناخت و شناسایی و روش خاصی برای دست‌یابی به «حقیقت» است که بر شهود، اشراق و جذبه به حقیقت تکیه دارد و نیل به این حقیقت را از راه تهذیب نفس و تطهیر دل و تزکیه درون و رهایی از تعلق بلکه تعین است. عرفان دانشی است که گذر از اعتباریات را جهت قرب وجودی و فنا در خدای سبحان نشان می‌‍دهد تا انسان وجودی متعالی یافته و رنگ و رایحه الهی یابد.
در بخش دیگر درباره عرفان حلقه آمده است؛ از جمله مباحثی که در عرفان حلقه به صورتی پررنگ تبلیغ می‌شود، نگرشی جدید، به موجودی به نام «شیطان» است. این نگرش از آن جا که به عنوان یک بینش اسلامی در کتب حلقه ارائه می‌شود، نیاز به بررسی و نقد دارد. در کنار آن، تبیین بینش قرآنی و روایی ضرورت دارد که مخاطبان عرفان حلقه این نگرش را به حساب متون اسلامی نگذارند.
در عرفان حلقه، شیطان یکی از موحدین معرفی می‌شود و تمرد شیطان از دستور خداوند را نشانه ایمان او می‌شمارند، در حالی که قرآن نه فقط عصیان شیطان را گوشزد می‌کند؛ بلکه به طور صریح انگشت روی کفر شیطان می‌گذارد. شیطان در عرفان حلقه، یک فرشته و مَلَک معرفی می‌شود؛ این نگاه نگاه یهودی-مسیحی به شیطان است، قرآن کریم تصریح می‌کند شیطان از جنیان بود و جنس او از آتش بود، شیطان فقط در صف فرشتگان بود و از جنس آنها نیست.
گفتنی است، کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی با «عرفان و سراب» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 10 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

captcha