موفقیت محمدرسول تکبیری در مرحله نخست مسابقات بین‌المللی قرآن سودان
کد خبر: 3680915
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

موفقیت محمدرسول تکبیری در مرحله نخست مسابقات بین‌المللی قرآن سودان

کانون خبرنگاران نبأ: معتز آقایی گفت: نهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ سودان با حضور 53 حافظ کل قرآن کریم از کشورهای مختلف اسلامی آغاز شد که نماینده قرآنی کشورمان مرحله نخست مسابقات را با موفقیت کامل سپری کرد.

معتز آقایی، استاد راهنمای نماینده ایران در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان موسوم به جایزه خارطوم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: در رقابت‌های روز گذشته، 19 دی‌ماه مجموعا 16 حافظ به اجرای برنامه حفظ پرداختند که از این تعداد پنج بانوی جوان و 11 نفر در مقطع پسران جوان هر کدام به چهار سؤال بین 15 تا 18 سطر و معنی پنج تا از مفردات جزء 22 را پاسخ دادند.
وی در مورد نحوه برگزاری مسابقات، عنوان کرد: شیخ رشیدالدین و شیخ علی صوفی از کشور قطر رئیس هیئت داوران و سه داور دیگر از کشور امارات، عربستان سعودی و سودان امر قضاوت این مسابقات را عهدار هستند. همچنین دکتر زین از کشور سودان به‌عنوان ناظر بر هیئت داوران ایفای نقش می‌کند.
آقایی ادامه داد: این مسابقات با استقبال پرشور مردم، مسئولان، معاون رئیس جمهور و نهادهای رسمی و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای از قبیل بشری، فرقان، الجزیره و أهل القرآن که به‌صورت زنده رویدادهای مسابقات را از جمعیت قرآن کریم شهر خارطوم محل برگزاری مسابقات منعکس می‌کنند، روبرو شد. این مسابقات صبح از ساعت 8 تا نماز ظهر و در مقطع عصر در دو نوبت قبل از اذان مغرب و بعد از نماز عشا ادامه داشت.
وی یادآور شد: ترتیب اجرای متسابقین بر اساس ترتیب حروف الفبای اسم کوچک آنها است و قرعه سؤالات را از طریق فشار دادن گزینه قرعه که بر روی مانیتور جلوی جایگاه مستقر است، انتخاب می‌کنند.
آقایی عنوان کرد: محمدرسول تکبیری، نماینده شایسته کشورمان هم دوشادوش سایر متسابقان روز گذشته، 19 دی‌ماه به سؤالات مرحله تست ابتدایی به‌طور کامل پاسخ داد و به حول و قوه الهی روز پنج‌شنبه، 21 دی‌ماه برای اجرای برنامه خود در مسابقات حضور خواهد داشت.

captcha