یونیسف: کودکان روهینگیا در شرایط «مخوفی» هستند
کد خبر: 3680950
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

یونیسف: کودکان روهینگیا در شرایط «مخوفی» هستند

گروه بین‌الملل: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از 60 هزار کودک روهینگیا فراموش شده و شرایط مخوفی را در اردوگاه‌های راخین تجربه می‌کنند.

یونیسف: کودکان روهینگیا در شرایط «مخوفی» به دام افتاده‌اندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Kashmirage؛ یونیسف اعلام کرد: گرچه چشم جهانیان به مناطق شمالی ایالت راخین میانمار و منطقه کاکس بازار بنگلادش است، کودکان روهینگیا در اردوگاه‌های راخین مرکزی روی زباله و مدفوع زندگی می‌کنند.

ماریکسی مرکادو، سخنگوی یونیسف دیروز (19 دی ماه) به خبرنگاران در ژنو گفت: حدود 20 کودک روهینگیا در جریان خشونت‌های اخیر از خانواده‌های خود جدا شده‌اند اما تعداد واقعی آن‌ها بیش از این است.

مرکادو که به مدت یک ماه در میانمار به سر برده و یک هفته از بازگشتش می‌گذرد: تصویر وحشتناکی از شرایط مسلمانان روهینگیا ترسیم و اعلام کرد که پیش از حمله اخیر دولت میانمار به مسلمانان روهینگیا در روز سوم شهریور ماه، حدود 5 هزار کودک به دلیل سوءتغذیه حاد تحت پوشش یونیسف بودند که بعد از این حملات، این کودکان دیگر کمکی دریافت نمی‌کنند و اگر زنده باشند جانشان در خطر است.

وی خواستار توجه جامعه جهانی برای کمک به مسلمانان روهینگیا به ویژه کودکان شد/.

captcha