تعامل مدیران با رسانه‌ها ضعیف است
کد خبر: 3681007
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
استاندار قزوین:

تعامل مدیران با رسانه‌ها ضعیف است

گروه اجتماعی: استاندار قزوین در نشست با شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفت: تعامل مدیران با رسانه‌ها ضعیف است چون از نقد چندان استقبال نمی‌کنند درحالی‌که این موضوع باید اصلاح و اقناع افکار عمومی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای شورای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ارتباط ضعیف مدیران با رسانه‌ها را یکی از نقاط ضعف جدی دانست و اظهار کرد: نقد رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌ها را اصلاح می‌کند و مدیران باید بپذیرند تمام اقدامات ما کامل نیست و یک ابزار که می‌تواند امربه‌معروف و نهی از منکر به ما کند همین رسانه‌ها هستند.
استاندار قزوین گفت: در این راستا ما به دنبال آموزش رسانه‌ای مدیران هستیم تا ارتباطات و ضرورت برقراری و نوع ارتباط با مردم و رسانه‌ها را بیاموزند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم اقناع افکار عمومی توسط دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: همان‌طور که یک شرکت و یا واحد بخش خصوصی به دنبال رضایت مشتری است حاکمیت هم رضایت‌مندی مردم را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: تمایل اصلی تمام بنگاه‌ها و حکومت‌ها ماندگاری است و این موضوع نیز بدون رضایتمندی مردم امکان‌پذیر نیست و باید تمام تلاش‌های سازمان‌ها رضایت مردم را جلب کند.
استاندار قزوین بابیان اینکه باید نظر مردم را شنید و به خواسته‌های آنان پاسخ داد، خاطرنشان کرد: هر شخص، دستگاه و یا حاکمیت افکار عمومی را همراه خود داشته باشد بهتر می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.
زاهدی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها، ادامه داد: روابط عمومی بیش از اینکه تخصص باشد یک هنر است، چون تا جوهره اصلی این کار در افراد وجود نداشته باشد نمی‌تواند وظایف این حوزه را به‌درستی انجام دهد.
وی تصریح کرد: متأسفانه در انتصابات معمولاً به جوهره افراد هیچ توجهی نمی‌شود تا هر فردی متناسب با جوهره، علاقه و استعداد خود در پست مناسب مشغول کار شود.
زاهدی، اطلاع‌رسانی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها عنوان کرد و افزود: در این راه ابتدا باید سازمان و دستگاه خود را معرفی کنیم چراکه هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند برای امور گوناگون خود به چه سازمانی مراجعه کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: ضعف اطلاع‌رسانی، فقط ازنظر کمی نیست بلکه اطلاع‌رسانی باید بتواند افکار عمومی را اقناع کند و اساساً یکی از اهداف تبلیغات هم در اقناع طرف مقابل است.
وی افزود: در کنار این توجه به مقررات و قوانین جدید و تغییرات قوانین و معرفی آن از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها است که باید موردتوجه قرار بگیرد.
زاهدی، اطلاع گیری را نیز از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها عنوان و اظهار کرد: روابط عمومی فقط بلندگوی دستگاه متبوع خود نیست بلکه باید بازخورد و نتیجه سیاست‌های اجراشده سازمان در بین مردم را نیز به مدیر خود گزارش دهد.
استاندار قزوین تأکید کرد: ما مدیران حتی در رده‌های پایین به دلایل مختلف قدری از مردم دوریم و فرصت اینکه به‌اندازه کافی در همه‌جا بازخورد برنامه‌های خود و ذائقه جامعه را ببینیم نداریم، بنابراین روابط عمومی‌ها می‌توانند در انعکاس این موارد به مدیران مؤثر باشند.
زاهدی اضافه کرد: نوع تنظیم روابط سازمان با مردم نیز بسیار مهم است که روابط عمومی‌ها در این حوزه نیز باید ایفای نقش کنند.
استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌ها با رسانه‌ها باید ارتباط داشته باشند، عنوان کرد: دستگاه‌ها باید 2 درصد از اعتبارات خود را صرف صداوسیما کنند که این‌یک ظرفیت خوب برای تنظیم روابط دستگاه‌ها با رسانه ملی است.
وی، نسبت به اصلاح و حل ساختار روابط عمومی‌ها تأکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها باید این کار را با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی و با تقویت آموزش دنبال کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: میزان رضایت‌مندی افکار عمومی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید سنجش شود وگرنه بی‌توجهی به بازخورد سیاست‌ها و برنامه‌ها می‌تواند فاصله دولت با مردم را افزایش دهد.
زاهدی، توجه به موضوع فضای مجازی توسط روابط عمومی‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در صورت عدم ورود روابط عمومی‌ها به فضای مجازی دیگران گوی سبقت را از آن‌ها خواهند ربود.
استاندار قزوین اظهار کرد: در سیاست و فضای اجتماعی، ذهنیت مهم‌تر از واقعیت است و همین ذهنیت است که افکار عمومی را شکل‌دهی می‌کند.

captcha