پرداخت 998 هزار فقره وام ازدواج/133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج
کد خبر: 3681053
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

پرداخت 998 هزار فقره وام ازدواج/133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت 998 هزار وام ازدواج تا پایان آذرماه سال جاری به زوج‌های جوان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدجواد رضوی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان 20 دی ماه در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور به میزبانی استان یزد اظهار کرد: مطابق سرشماری سال 95 در سطح کشور جمعیت جوان کشوری 25 و یک دهم درصد معادل 20 میلیون نفر است که بنار بر گزارش آن تعداد 476 هزار واقعه ازدواج ثبت شده است .

وی افزود: بر اساس آمارهای سرشماری سیستان و بلوچستان و هرمزگان جوان ترین استان های کشور هستند و و گیلان و مازندران بالاترین سن دارند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج تا پایان آذرماه به تفکیک استان به گونه ای است که 998 هزار فقره وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت کرده ایم که از این تعداد اردبیل بیشترین آمار را دارد و سیستان و بلوچستان نیز کمترین دریافتی را داشته است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال 133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که حدود 70 هزار نفر در مرحله ثبت کد ملی و معرفی به شعبه هستند.

رضوی بیان کرد: امروز مراکز مشاوره به عنوان مراکز معتبر و برند مورد اعتماد مردم است و بر اساس ارزیابی ها برخی از دستگاه ها نیز ترجیح می دهند که این افراد را به مراکز دارای مجوز ورزش و جوانان ارائه دهند.

وی گفت: استان تهران 76 مرکز مشاوره و بیشترین آمار دارد و تمامی استان ها نیز این مراکز را دارا هستند که اکنون 174 مرکز در کشور داریم و تا پایان سال به 200 مورد نیز می رسد.

وی ادامه داد: ما باید به تجهیز و توسعه مراکز مشاوره به صورت مشوقانه عمل کنیم و با هزینه کم خدمات به آنها ارائه شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بر اساس امارهای مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی مشاوره در شش ماه اول سال 96 به نوعی بوده است که حدود 26 درصد از مراجعین در رده های 25 تا 30 سال بوده اند و حدود 36 درصد برای مشکلات خانوادگی، 36 درصد به منظور مشکلات رفتاری، 10 درصد مشکلات زوجین و 19 درصد در زمینه مشاوره پیش از ازدواج بوده اند که بایستی بر مبنای آن برنامه ریزی کنیم.

رضوی تصریح کرد: آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان، ترویج مراکز تخصصی مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی در دوره های مختلف ازدواج از جمله اقداماتی است که بایستی به خوبی برای آن برنامه ریزی کنیم.

منبع: ورزش و جوانان یزد

captcha