توافقنامه ماکو و ترکیه برای انجام تورهای گردشگری متقابل
کد خبر: 3681070
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳

توافقنامه ماکو و ترکیه برای انجام تورهای گردشگری متقابل

گروه اجتماعی: فرماندار ماکو از توافق این شهرستان و استان آغری ترکیه برای انجام تورهای گردشگری متقابل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی, شاهین علیزاده فرماندار ماکو با اعلام این خبر گفت: در نشستی که با مسئولان شهر آغری ترکیه داشتیم، دو طرف برانجام تورهای گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ماکو و آغری به توافق رسیدیم.

وی افزود: اگر دفا‌تر خدمات مسافرتی ماکو و استان بتوانند برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند مطمئنا می‌توانند از هر فرصتی برای معرفی استان استفاده کنند.

وی آمادگی شهرستان را برای انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجرای نمایشگاه و حتی بهره‌مندی از موضوع خواهر‌خواندگی ماکو و‌ یکی از شهرهای ترکیه برای توسعه گردشگری این شهرستان اعلام کرد و ارائه طرح‌های گردشگری را لازمه اجرای سیاست‌های توسعه گردشگری در منطقه دانست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: انجام تورهای گردشگری و ایجاد شرایط اقامت در ماکو برای مسافران ورودی از مرز بازرگان در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک می‌‌کند. جلیل جباری ادامه داد: گردشگری می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر بخش‌های اقتصادی باشد و بر درآمدزایی در هر منطقه بیفزاید.

به گزارش ایکنا؛ ماکو به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و داشته‌های تاریخی، ‌ فرهنگی و طبیعی می‌تواند از صنعت گردشگری بهره کافی را ببرد.

captcha