بصیرت از ابعاد مهم در ایمان عملی است
کد خبر: 3681090
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
آیت‌الله صدیقی:

بصیرت از ابعاد مهم در ایمان عملی است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: بصیرت یکی از ابعاد مهم در ایمان عملی محسوب می‌شود که فرد به قوه تشخیص حق از باطل دست می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر دیروز چهارشنبه 20 دی‌ماه در مراسم چهلمین روز رحلت حجت‌الاسلام طاهر علوی از اساتید برجسته حوزه‌های علمیه زنجان که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: علم بدون عمل هیچ ارزشی ندارد و حقیقت علم انسان در عمل است.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه شخصی که به حقیقت توحید و عبودیت خداوند ایمان داشته باشد به درک دین نائل می‌آید، تصریح کرد: بصیرت یکی از ابعاد مهم در ایمان عملی محسوب می‌شود که فرد به قوه تشخیص حق از باطل دست می‌یابد.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر خواهان نور بصیرت باشید باید سه پایگاه مهم بصیرت در جامعه فعال باشد، پایگاه علما نخستین پایگاه در جامعه محسوب می‌شود که در بخش فرهنگ جنگ‌نرم نقش مرزبان را در جامعه ایفا می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام همواره عده‌ای در صدد فتنه‌انگیزی بودند، افزود: جهت در امان ماندن از فتنه و فتنه‌انگیزان باید به سه تقوا متصل شد که شامل تقوا از فتنه، تقوا از آتش جهنم و تقوای الهی است که تقوای الهی برترین رتبه‌ای است که به بنده تعقل می‌گیرد.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه با اشاره به حوادث چند روز اخیر در کشور گفت: امنیت یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی و سرمایه یک کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه ملت ایران همواره قدردان این سرمایه ارزشمند هستند و هرگز اجازه برهم زدن این امنیت را به هیچ دشمنی نمی‌دهند.
 

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام علوی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان بود و سابقه درخشانی در تربیت طلاب داشت و مدتی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در تربیت دانشجویان مشغول به فعالیت بود.

این عالم دینی که قریب به ۵۰ سال امامت جماعت مسجد امیرالمومنین(ع) فرودگاه را عهده‌دار بود، یازدهم آذرماه سالجاری دار فانی را وداع گفت.

captcha