30 دی؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3681091
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
در لرستان

30 دی؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان مهلت ثبت‌نام در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم را تا 30 دی‎ماه جاری اعلام کرد و گفت: شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در چهار بخش و ٢٤ رشته برگزار می‌شود.

منصور احمدی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، گفت: ثبت‌نام در این آزمون قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور از ١٨ آذرماه آغاز شده و تا 30دی ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در چهار بخش و ٢٤ رشته برگزار می‌شود، افزود: در برگزاری این آزمون سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هم مشارکت و همکاری دارند.
احمدی ادامه داد: با توجه به ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مؤسسات مردمی ـ قرآنی در استان و تشکیل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در استان و همکاری تنگاتنگ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان دز زمینه فعالیت‌های قرآنی، از این ظرفیت در کیفیت‌بخشی به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در استان، استفاده خواهیم کرد.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون، مشابه دوره‌های قبل، به‌صورت کتبی و شفاهی، افزود: این آزمون در بخش‌های حفظ قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن و در ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون انس با قرآن‌کریم به‌صورت الکترونیکی،و این‌که این آزمون الکترونیکی روز ١٢ اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش‌آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در بازه زمانی ١٢ لغایت ١٧ اسفندماه سال‌جاری، توسط دارالقرآن‎های آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت حدود یک‌صد مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در سطح استان، تأکید کرد: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، درحال انجام ثبت‌نام از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون هستند.

captcha