دستگاه‌ها عملکرد حوزه خود را به صورت مستمر اطلاع‌رسانی کنند
کد خبر: 3681187
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

دستگاه‌ها عملکرد حوزه خود را به صورت مستمر اطلاع‌رسانی کنند

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و سطوح مدیریتی استان باید عملکرد حوزه خود را به‌ صورت مستمر اعلام کنند، گفت: استاندار نیز در پیروی از سنت حسنه ارائه گزارش 100 روزه از سوی رئیس جمهور، هفته گذشته در شبکه استانی سهند حضور یافته و گزارش عملکرد 100 روز نخست مدیریت استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی، روز پنجشنبه 21 دیماه در بازدید از دفتر انجمن سخن‌نگاران طوبی و روزنامه سرخاب در تبریز،  با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و سطوح مدیریتی استان باید عملکرد حوزه خود را به‌ صورت مستمر اعلام کنند، گفت: استاندار نیز در پیروی از سنت حسنه ارائه گزارش 100 روزه از سوی رئیس جمهور، هفته گذشته در شبکه استانی سهند حضور یافته و گزارش عملکرد 100 روز نخست مدیریت استان را تشریح کرد.

وی، با بیان این اینکه وظیفه مدیریت ارشد استان، نظارت، پیگیری و هماهنگی است و مستقیماً وظیفه اجرایی ندارد، گفت: به‌ عنوان مدیریت استان باید تلاش کنیم تا سازمان‌های مسئول وظایف خود را به‌صورت شایسته انجام دهند همچنین باید مشکلات مردم و کاستی‌ها را رصد کرده و در مقابل آن عکس‌العمل به‌موقع نشان بدهیم.

وی ادامه داد: در بحث توسعه اقتصادی اولویت اول استان، جذب سرمایه و برنامه‌ریزی برای حل مشکل بیکاری و بازگشت رونق اقتصادی است و در این راستا نیز ضروری‌ترین پیش‌نیاز موضوع امنیت است و وظیفه اصلی دولت در این راستا ایجاد هماهنگی‌های لازم است.

شهرتی‌فر بیان کرد: هر جایی که امنیت دچار مشکل شود، کمترین تأثیر آن در بحث سرمایه‌گذاری خواهد بود چراکه سرمایه‌گذار نیاز دارد تا در جایی امن مستقر شود و فرار سرمایه در مناطق ناامن اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اگر میزان امنیت واقعی و احساس امنیت را بالاتر ببریم همان اندازه در جذب سرمایه‌گذار موفق خواهیم بود و استان در این مورد شاهد سوابق تاریخی بوده‌ است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به‌ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی گفت: گردشگر نیز همیشه به دنبال منطقه‌ای امن می‌گردد بر همین اساس مسئولان مراقب نظم و انضباط استان هستند و ارتباط فی‌مابین مردم و دستگاه‌های مسئول به امنیت شهر کمک می‌کند.

شهرتی‌فر بابیان اینکه به دلیل برقراری امنیت شاهد کاهش چشمگیر در برخی جرایم مهم بوده‌ایم، گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب از سطح شهر علاوه بر اینکه کمک به انسان‌های بی‌نیاز است اما از جنبه‌ای مهم‌تر، موجب کاهش آمار جرایم شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت استان به‌شدت سیاست مراقبت از شرایط آرام و تثبیت‌شده، جذب سرمایه و رسیدگی به واحدهای تولید و اقتصادی مشکل‌دار و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های مهم را در دستور کار قرار داده و دنبال می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: به‌ عنوان هماهنگ‌‌کننده دستگاه‌های دولتی حاضریم به‌صورت مستمر در خدمت اصحاب رسانه باشیم و این را در عمل ثابت کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به تجربیات استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص مدیرت صنعتی، باید همت خود را بر روی رونق تولید صرف کنیم و این کار از طریق اصلاح فنّاوری محقق می‌شود، اگر این اتفاق نیفتد واحدهای تولیدی همیشه احتمال درگیری با مشکلات را دارند.

شهرتی‌فر ادامه داد: هرچند ساز و کارهای قانونی در جای خود وجود دارد تا کارگرها بیکار و اخراج نشوند اما روش حل اصولی واحدهای تولیدی و صنعتی بازگشت به رونق تولید و فروش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت در جامعه گفت: رسانه‌ها در حوادث، وقایع و مسائل مختلف باید دلایل را ریشه‌یابی کرده و مسائل اجتماع را به‌ صورت واقعی منتقل کنند و استدلال‌های دقیق را ارائه کنند تا مشکلات را اصلاح کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی بیان کرد: اصلاح امور تدریجی است یعنی موارد باید گفته شود تا مسئولان و عموم مردم بدانند که در این روند باید اقداماتی انجام دهیم؛ البته اصلاح تدریجی به معنای لاک‌پشتی بودن نیست بلکه تدریجی بودن هم براساس برنامه زمان‌بندی مشخص باید انجام شود.

captcha