سمینارهای تدبر در قرآن در حاشیه جایزه خارطوم
کد خبر: 3681209
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

سمینارهای تدبر در قرآن در حاشیه جایزه خارطوم

گروه بین‌الملل: جمعیت قرآن کریم سودان در حاشیه نهمین دوره جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم، اقدام به برگزاری سلسله سمینارهایی با موضوع «تدبر در معانی قرآن» در استان‌‎های مختلف این کشور کرده است.

سمینارهای تدبر در قرآن در حاشیه جایزه خارطوم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «furqan.sd»؛ جمعیت قرآن کریم سودان، برنامه‌های جانبی متنوعی  برای نهمین دوره جایزه بین‌المللی قرآن خاطرطوم در نظر گرفته که این برنامه‌ها با همکاری مراکز قرآن و تبلیغات در استان‌های مختلف این کشور در حال برگزاری است.

در این سمینار، شماری از علما، نخبگان و فعالان قرآنی با موضوع تدبر در معانی قرآن کریم، اهمیت و ارزش حفظ قرآن و همچنین، جایگاه جایزه جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم سخنرانی می‌کنند.

معاذ فاتح، مدیر رسانه‌ای جمعیت قرآن کریم سودان، در این باره گفت: پوشش رسانه‌ای این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی افزود: مقر جمعیت قرآن سودان در شهر خارطوم به‌عنوان محل برگزاری مسابقات شاهد حضور پرشور و گسترده خانواده‌های سودانی است که به گرمی از متسابقین استقبال می‌کنند.

 نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان موسوم به جایزه خارطوم از روز ۱۷ دی‌ماه با شعار «استقبال گرم سودان از اهل قرآن» و با حمایت عمر حسن احمد بشیر، رئیس‌جمهور سودان آغاز شده و تا فردا، ۲۳ دی ماه ادامه دارد.

اعضای کمیته داوران این مسابقات از کشورهای سودان، عربستان، قطر و امارات هستند.

این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان 51 کشور و در گروه آقایان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل به همراه تفسیر معانی قرآن و در گروه بانوان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل در حال برگزاری است.

محمدرسول تکبیری، نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات است که شامگاه سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه به وقت ایران اجرای مرحله مقدماتی خود را انجام داد/.

captcha