آموزش و پرورش؛ از پیشگامان حوزه شاهد و ایثارگر
کد خبر: 3681225
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

آموزش و پرورش؛ از پیشگامان حوزه شاهد و ایثارگر

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان این‌که آموزش و پرورش از دستگاه‌های پیشگام و پیش‌رو در حوزه شاهد و ایثارگران است، گفت: 555 نفر از فرزندان شهدا از نظر اشتغال مشکل دارند و دو هزار و 784 نفر از فرزندان جانبازان هم تاکنون جذب بازار کار نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در دیدار مشاور استاندار در امور ایثارگران و مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان که پنج‌شنبه، 21 دی برگزار شد، با بیان این‌که شهدا به خاطر دفاع از کیان اسلام و انقلاب جان عزیز خود را فداکردند و ما در برابر فرزندان آنها مسئول هستیم، گفت: فرزندان شهدا دوران پرفراز و نشیب زندگی را به دور از محبت پدر سپری کرده‌اند و هیچ چیزی نمی‌تواند جای خالی پدررا برای آنان پرکند.
وی در ادامه به اهتمام و توجه آموزش و پرورش به مقوله ایثار، جهاد و شهادت اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش هم در فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت و هم در رعایت سهم قانونی فرزندان شاهد در استخدام‌ها به‌درستی عمل کرده است.
مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این دیدار با تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش در حوزه شاهد و ایثارگران، گفت: آموزش و پرورش از دستگاه‌های پیشگام و پیش‌رو در حوزه شاهد و ایثارگران است که در رعایت سهم فرزندان شاهد در استخدام‌ها وظیفه خود را تمام و کمال انجام داده است.
وی به تقدیر ریاست سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و افزود: در جلسه رسمی ستاد شاهد استان هم به‌صورت ویژه و خاص از آموزش و پرورش تجلیل خواهد شد.
روشنی ادامه داد: 555 نفر از فرزندان شهدا از نظر اشتغال مشکل دارند و دو هزار و 784 نفر از فرزندان جانبازان هم تاکنون جذب بازار کار نشده‌اند.
نادر قربانی، مشاور استاندار لرستان در امور ایثارگران هم بر این نکته تاکید کرد که باید همه مدیران تلاش کنند تا از ظرفیت قانونی برای جذب فرزندان شاهد استفاده کنند و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.
وی از عملکرد آموزش و پرورش تقدیر کرد و افزود: آموزش و پرورش ازجمله دستگاه‌های موفق استان است که اهتمام خود را به مقوله شاهد و ایثارگران به خوبی انجام داده است.

captcha