«امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» منتشر شد
کد خبر: 3681231
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

«امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» به قلم محمد حیدری مظفری از سوی انتشارات «دلیل ما» منتشر شد.

«امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» به قلم محمد حیدری مظفری به رشته تحریر درآمده و انتشارات «دلیل ما» آن را روانه بازار نشر کرده است. نویسنده در مقدمه این کتاب می‌نویسد: هر چند بررسی کامل زندگانی آن حضرت، مجالی بیشتر می‌طلبد اما در این اثر به تناسب موضوع، تنها بر این مسئله تأکید می‌شود که یکی از مهمتریم مسائل اعتقادی و عملی که از یادگار پیامبر(ص) به جا مانده است؛ موضع‌گیری‌های روشن‌گرانه وی در مسئله امامت و رهبری است که در این نگاشته مورد بررسی قرار گرفته است.
در این اثر نویسنده تلاش کرده تا سخنان حضرت فاطمه(س) به عنوان ملاک و معیار نشخیص حق و باطل در مسئله امامت ارائه شود و از این رو در بخش نخست کتاب مطالبی درباره اثبات جایگاه و فضائل حضرت زهرا(س) ارائه شده است و در بخش دوم نیز محورهایی از مسائل مرتبط با مسئله امامت در سخنان آن حضرت به همراه روایاتی از دیگر معصومین(ع) نگارش شده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم؛ حضرت زهرا(س) از همان لحظه نخست غصب خلافت، برای بیدار کردن جامعه اسلامی و دفاع از مقام امامت به پا خواست. ایشان گاه با بیان خطبه‌ها، گاه با برشمردن آثار امامت اهل بیت، گاه با منطق و استدلال و یادآوری و بازخوانی احادیث غدیر، منزلت، ثقلین و ... ، گاه با مراجعه به درب خانه‌های مهاجر و انصار، از یک سو عظمت و فضیلت مقام امات را بازگو و امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان امام بر حق معرفی می‌کرد و از سوی دیگر به مردم هشدار می‌داد که با سر برتافتن از امامت حضرت علی(ع) گرفتار چه زیان‌هایی خواهند شد.
یادآور می‌شود، کتاب «امامت در بیان حضرت فاطمه(س)» شامل 216 صفحه است که در قطع رقعی و قیمت 12 هزار تومان از سوی انتشارات «دلیل ما» روانه بازار نشر شده است.

captcha