تشریح روند اجرای طرح «سراج» در استان مرکزی
کد خبر: 3681346
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

تشریح روند اجرای طرح «سراج» در استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی(سراج) از در سه شهرستان اراک، کمیجان و شازند شروع به کار می‌کند، گفت: این طرح از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت پیشگیری بهزیستی کشو اجرایی می‌شود.

کیانوش امینی، معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) از امروز، 23 دی ماه در سه شهرستان اراک، کمیجان و شازند شروع به کار می‌کند، گفت: برای هر شهرستان سه روستا در نظر گرفته شده است که در شهرستان اراک روستاهای ضامنجان، ابراهیم آباد، مرزیجران و در شهرستان شازند روستاهای حصار، اکبر آباد و باغ بر آفتاب و در شهرستان کمیجان روستای سماقور، خسروبیگ و کلوان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح 18 پرسشگر مشارکت دارند، گفت: 4 هزار و 100 پرسشنامه توسط این پرسشگران در 45 روز کاری در سه شهرستان بر اساس سه گروه سنی 15 تا 20 سال، 21 سال تا 40 سال و 41 تا 60 سال توزیع، جمع آوری و به بهزیستی کشور ارسال خواهد شد.
امینی گفت: تحلیل داده‌ها استانی نیست بلکه در بهزیستی کشور انجام و نتایج به استان بازخورد خواهد شد. در واقع این طرح به دنبال بررسی کارشناسی مبتنی بر اسناد در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور است تا بتوان در آینده بر اساس این اطلاعات برنامه‌ریزی متناسب برای هر منطقه داشت.
وی گفت: این طرح تا نیمه دوم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. اطلاعاتی که در این طرح در قالب 166 سوال جمع آوری می‌شود کاملاً محرمانه است این طرح یک کار آماری دقیق علمی از انتخاب پرسشگر گرفته تا آموزش‌های لازم به کارشناسان قبل از اجرای طرح و ارزیابی داده‌ها محسوب می‌شود.

captcha